Misschien ken je de app ‘Snapchat’ wel of maak je daar zelfs gebruik van. Of je valt net buiten de Snap-generatie 😉. Ongeveer 77% van de Snapchat-gebruikers zijn namelijk tussen de 18 en 24 jaar oud. Best jong dus! Van deze gebruikers logt ongeveer 63% dagelijks in op Snapchat. Deze info laat zien dat het nog steeds een populaire applicatie is.
Snapchat is opgericht in 2011. Het platform wint zijn populariteit onder de doelgroep tieners tot begin twintigers. Het idee achter Snapchat is het ‘snappen’, een ander woord voor chatten in de vorm van foto’s en video’s. Je kunt ook tekstberichten sturen en verhalen delen. De USP van Snapchat is dat de verstuurde berichten na het lezen verdwijnen. Je kunt ook niet ‘ongezien’ een screenshot maken. Heb jij een jonge doelgroep? Dan kan Snapchat adverteren interessant zijn. Na het lezen van dit artikel weet jij ook hoe je het kunt gebruiken.
Wanneer is adverteren op Snapchat iets voor jou?
Zes jaar na het oprichten van Snapchat kwam de mogelijkheid tot adverteren om de hoek kijken. In vergelijking tot Facebook en Instagram heeft het wel een afgebakende doelgroep. Dit gaat om jongeren met een leeftijd tussen de 18 en 24 jaar oud.
Naast de afgebakende doelgroep is het ook gericht op de mobiele gebruiker. Het doel is om de gebruiker met creatieve content aan te spreken. Deze creatieve content plaats je uiteindelijk binnen de Snapchat Ads Manager. Je kunt dan als bedrijf advertenties plaatsen tegen een betaalbaar budget. Het minimale budget is namelijk €5 per dag. Dit maakt het adverteren op Snapchat toegankelijk.
De advertentievormen van Snapchat
Binnen het advertentieaccount van Snapchat heb je de keuze uit verschillende advertentievormen. De advertentievorm hangt natuurlijk van het bedrijf en marketingdoel af. Je kunt kiezen uit een afbeelding, video advertentie of een story-ad. Je kunt zelfs een eigen Snapchat filter maken!
Aan de slag met jouw eerste Snapchat campagne
Heeft Snapchat adverteren jouw interesse gewekt? Lees dan zeker verder om direct een account aan te maken.
- Maak eerst een Snapchat account aan. Heb je die al? Dan hoef je hier alleen de bedrijfsnaam aan toe te voegen.
- De volgende stap is het kiezen van een advertentie doel. Wil je graag meer naamsbekendheid? Of graag meer acties op de website?
- Vervolgens kies je de afbeeldingen/video’s die je wilt gebruiken.
- Bij het gekozen beeldmateriaal kun je één headline toevoegen met een call-to-action.
- In het laatste scherm kun je de advertentieduur selecteren en je dagbudget instellen. Ook zie je hier de targetingopties.
In het menu kun je accountinstellingen bekijken maar ook meetbaarheid instellen. Een voorbeeld is dat je inzage krijgt in de klikken naar de website.
Snapchat Ads Manager (menu)
Tot slot: zorg dat je alle betaalgegevens correct invult. Zo kun je vlekkeloos van start gaan met jouw eerste Snapchat campagne!
Ondersteuning nodig?
We snappen dat je het fijn vindt om wat ondersteuning te krijgen binnen het aanmaken van een Snapchat campagne. Misschien geef je het zelfs liever uit handen. Dit kan natuurlijk ook om een andere social campagne gaan. Stormachtig kan je hierbij helpen!
Voor meer informatie kun je contact opnemen via de chatfunctie rechtsonder in beeld of stuur een mail naar info@stormachtig.nl. Een van onze collega’s neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.