Stormachtig is gespecialiseerd in zoekmachine-adverteren via Google Ads (vroeger AdWords) en Microsoft Bing. Google Ads-beheer uitbesteden is mogelijk vanaf 150 euro (excl. btw) per maand. Dat is inclusief hosting voor dynamische HTML 5-banners.
Wat bepaalt het bedrag van het maandelijkse beheer?
Dit is afhankelijk van allerlei factoren. Het maandelijkse beheer van een complexe campagne voor een webshop waarbij er per product wordt geoptimaliseerd op ROAS (Return on Ad Spent) kost meer tijd dan een kleinere campagne voor een MKB’er. De meeste Google Ads-klanten hebben een abonnement van 150 of 300 euro per maand. Daar bovenop komt dan het campagnebudget (daarmee ‘koop’ je klikken in), maar dat betaal je rechtstreeks aan Google of Microsoft.
Wat wordt er maandelijks gedaan?
Uiteraard wordt er op advertentiegroepniveau en campagneniveau gekeken naar de kosten per conversie. Leveren bepaalde zoekwoorden ook daadwerkelijk klanten op of kosten deze woorden alleen maar geld? Maandelijks schaven we de campagne bij, waardoor de ROI (Return on Investement) toeneemt. Daarnaast breiden we de campagne uit met nieuwe prikkelende advertenties om de kwaliteitsscore te verbeteren, voorzien we jou van tips om de landingspagina’s goed aan te laten sluiten op de advertenties en houden we jou op de hoogte van de resultaten.
Voorbeeld van een displayadvertentie (bijv. voor remarketing).
Zijn de abonnementskosten afhankelijk van het campagnebudget in Google Ads?
Nee, je betaalt een vast bedrag voor beheer, ongeacht het budget wat je uitgeeft in Google Ads. Dit maakt ons onafhankelijk van Ads (of Bing) en dat betekent dat we alleen kijken naar jouw winst. Als de winst kan stijgen door het campagnebudget iets naar beneden te schroeven, dan doen wij dat.
Waarom is Stormachtig goedkoper dan andere bureaus?
Goedkoop zijn we niet, want 150 euro per maand is nog steeds veel geld. Daar komt dan het campagnebudget nog bovenop. Het voordeel is echter dat we geen groot kantoor en dure accountmanagers hebben. Je betaalt dus alleen voor het werk dat gedaan wordt.
Ik wil eenmalig mijn Google Ads-campagne optimaliseren.
Ieder jaar worden er veel nieuwe functies toegevoegd aan Google Ads. Als je zelf jouw eigen Ads-campagne beheert, dan is het verstandig om een Ads-professional te laten kijken naar jouw campagne. Maak je volop gebruik van de mogelijkheden die er zijn? We kunnen een optimalisatierapport schrijven, waarin de verbeterpunten staan. Dit optimalisatierapport bevat veel praktische tips, waardoor je zelf de campagne kunt optimaliseren. Heb je daar geen tijd voor? Dan kunnen wij deze werkzaamheden ook direct voor je uitvoeren. Een optimalisatierapport met veel praktische tips kost eenmalig 500 tot 1000 euro (excl. btw), afhankelijk van de complexiteit van de campagne.
Daarnaast kunnen we eenmalig jouw Google Ads-campagne goed zetten. Dit kunnen we doen vanaf eenmalig 450 euro (excl. btw). Wil je naast tekstadvertenties echter ook Google Shopping, remarketing en video-adverteren in gaan zetten? Dan kost het inregelen meer tijd. Houd rekening met maximaal 1200 euro (excl. btw) voor een grootschalige eenmalige optimalisatieronde.

Ik wil eenmalig mijn Ads-campagne laten opzetten.
Dat kan natuurlijk ook. Een Ads-campagne opzetten kost eenmalig gemiddeld 500 tot 700 euro (exclusief btw). Dit is natuurlijk afhankelijk van de complexiteit van de campagne. Een kleine campagne voor een lokale makelaar kost bijvoorbeeld minder tijd om op te zetten dan een campagne voor een grote webshop met o.a. Google Shopping en displayadvertising (remarketing) met dynamische HTML5-banners. Daarna kun je zelf de campagne beheren (gratis) of het beheer uitbesteden aan Stormachtig (vanaf 150 euro per maand).

Geïnteresseerd? Vul hieronder het formulier in en wij nemen contact met je op.
Lees ook:
– AdWords uitbesteden? 6 goede redenen om dit te doen!