LesautoDeal.nl: datagestuurde marketing werkt

Lesauto leasen? Dan moet je natuurlijk bij LesautoDeal.nl zijn. LesautoDeal.nl ontzorgt rijinstructeurs en biedt nieuwe en jong gebruikte lesauto’s aan. “Omdat wij de lesauto’s groot inkopen bij Hertz en de auto’s collectief verzekeren, is leasen gemiddeld zo’n 140 euro per maand goedkoper dan kopen,” zegt eigenaar Joost Boeter.

Stormachtig is verantwoordelijk voor de online marketing van LesautoDeal.nl. Van Facebook-adverteren tot zoekmachine-adverteren (o.a. AdWords en Bing Ads) en van marketing automation tot zoekmachine-optimalisatie. De focus ligt op het behalen van een maximale Return On Investment. “Daarom zijn we in deze beginfase continu aan het A/B-testen”, vertelt Tim van Stormachtig. “Er zijn verschillende manieren om rijinstructeurs online te bereiken. Wekelijks kijk ik samen met Joost naar de resultaten onder de streep en wordt het marketingbudget opnieuw verdeeld op basis van de leads die zijn binnengehaald. Data bepaalt dus de koers, niet emotie.”

Een voorbeeld van een AdWords-advertentie door Stormachtig.

Het is namelijk niet zo makkelijk als het lijkt. Tim: “Wat bepaalt dat een rijinstructeur voor leasen kiest? Het feit dat hij 140 euro per maand bespaart óf het feit dat hij minder gezeur heeft en alleen nog maar hoeft te tanken? En is een rijinstructeur gevoelig voor ‘social proof’, zoals ervaringen van andere instructeurs, of maakt hij graag zijn eigen beslissingen? Natuurlijk kunnen we dit door middel van marktonderzoek tot de bodem uitzoeken, maar het is veel efficiënter om met verschillende advertentiesets en landingspagina’s te starten en te kijken welke set het meeste oplevert. Dat is datagestuurde marketing waar je op kunt bouwen.”

In oktober 2017 is het marketingtraject gestart, maar de resultaten zijn er al. “Het conversiepercentage van onze beste campagne is 8,7% en dat is uitzonderlijk in de lease-branche. Dankzij Stormachtig betalen we niet zoveel om een potentiële klant binnen te halen”, aldus Joost Boeter van LesautoDeal.nl.

De bovenstaande HTML5-advertenties zijn gemaakt door Stormachtig. De website van LesautoDeal.nl is gerealiseerd door internetbureau Wedouble. De visuals komen uit de koker van Wurld.nl.

Wil jij ook online marketing uitbesteden aan Stormachtig? Wij beheren AdWords-campagnes vanaf 85 euro (excl. btw) per maand en kunnen een SEO-traject opstarten vanaf 260 euro (excl. btw) per maand. Klik rechtsonder op het chat-icoontje en laat weten hoe wij jou kunnen helpen.