1

Menu

Het beheer van jouw LinkedIn Ads uitbesteden? B2B marketing zonder gedoe

Op zoek naar een platform voor jouw B2B marketing? Overweeg dan ook eens LinkedIn Ads. Door de uitgebreide targeting opties van LinkedIn Ads is het aanspreken van jouw doelgroep binnen handbereik. B2B marketing zonder gedoe? Kies ervoor om je LinkedIn Ads uit te besteden.

LinkedIn is een social media platform speciaal gericht op professionals en is sinds 2003 actief. In 2019 is de website wereldwijd gelanceerd in 25 talen en 193 landen. Met meer dan 750 miljoen leden is LinkedIn hét zakelijke online platform. Het biedt je de mogelijkheid om je portfolio te delen, connecties aan te gaan en jezelf of jouw bedrijf online zichtbaar te maken. Daarnaast biedt LinkedIn ook verschillende advertentiemogelijkheden aan waarbij de focus ligt op B2B. Mede hierom is LinkedIn een goede toevoeging aan je marketing mix en zeker de overweging waard.

LinkedIn Ads uitbesteden

Het instellen van een LinkedIn advertentie voor jouw bedrijf is een specifieke klus met veel geavanceerde mogelijkheden. Daarnaast wil je met een budget van €10,- per dag, dit is het minimale budget vanuit LinkedIn, er zeker van zijn dat je alles uit jouw campagne haalt. Bij Stormachtig snappen we dat heel goed. Daarom bieden we de mogelijkheid om LinkedIn Ads uit te besteden. Zo bespaar je tijd en kun jij je blijven focussen op jouw core business. Daarnaast profiteer je van de expertise van een specialist als het gaat om LinkedIn Ads. Nog niet overtuigd waarom je LinkedIn Ads zou moeten uitbesteden? We zetten de voordelen voor je op een rijtje.

1. Bespaar tijd, geld en moeite

Misschien wel de belangrijkste reden om LinkedIn Ads uit te besteden, het besparen van tijd, geld en moeite. Het juist instellen van LinkedIn Ads heeft nogal wat voeten in de aarde. Daarnaast is het minimale budget bij LinkedIn Ads €10,- per dag. Dan wil je er natuurlijk zeker van zijn dat het instellen van jouw advertenties goed gebeurd. Aan de andere kant wil jij je vooral kunnen blijven focussen op de kerntaken van jouw bedrijf. Des te meer reden om het beheer van je LinkedIn Ads uit te besteden.

2. Verhoogde ROI

ROI, of ook wel return on investment, is een financiële maatstaf die wordt gebruikt om de winstgevendheid van een investering te meten. Hiermee wordt het rendement van een investering bepaald. Als ondernemer wil je natuurlijk dat de ROI voor jouw campagne zo hoog mogelijk is. Hiervoor is het onder andere belangrijk om de gegevens die voortkomen uit je advertenties goed te analyseren en aan de hand hiervan optimalisaties uit te voeren.

3. Creative expertise

We worden dagelijks overspoeld met prikkels en informatie. Om het beste uit je advertenties te halen wil je dat ze opvallen bij jouw doelgroep. Het uitzoeken van de juiste afbeeldingen, het schrijven van een pakkende kop, een duidelijke advertentietekst en een sterke call-to-action dragen allemaal bij aan een goede advertentie. Door je LinkedIn Ads uit te besteden maak je gebruik van creative expertise om al deze facetten zo goed mogelijk in te vullen en zo de juiste boodschap uit te dragen.

4. Ervaren professionals

Naast het besparen van tijd en het gebruik maken van nieuwe, creatieve ideeën zijn onze ervaren professionals ook goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en eventuele nieuwe functies binnen LinkedIn Ads. Door gebruik te maken van geavanceerde tools zijn ze in staat om alle ontwikkelingen binnen jouw Ads campagne in kaart te brengen en hierop te anticiperen. Daarnaast kunnen ze jou op de hoogte houden van de laatste updates en je zo voorzien van de juiste informatie en zo passende adviezen geven.

5. Maatwerk

We hadden het er eerder al eventjes over, het instellen van LinkedIn advertenties is een specifieke klus. De vele targeting opties bieden een hoop mogelijkheden maar maken het daarnaast niet per se makkelijker. Je wilt natuurlijk dat jouw advertenties aansluiten op jouw doelen en bedrijfswaarden. Daarom is het belangrijk om op voorhand jouw doelen goed in kaart te brengen. Welke doelgroep wil je aanspreken, hoe wil je adverteren en waarvoor wil je adverteren? Het is een kleine greep uit de vragen waar je antwoord op wilt hebben voordat je gaat beginnen met adverteren op LinkedIn. Door hier vooraf goed over na te denken en ideeën uit te wisselen met een professional voorkom je dat je een dertien in een dozijn advertentie laat draaien binnen LinkedIn Ads.

6. Meer dan alleen advertenties inrichten en beheren

Met alleen het instellen, analyseren en optimaliseren van je LinkedIn advertenties ben je er echter nog niet. Je wilt immers niet dat je doelgroep, na het klikken op de call-to-action in de advertentie, de pagina waarop ze terecht komen direct weer wegklikken. Om de conversies die voortkomen uit jouw advertentie zo goed mogelijk te benutten is het onder andere belangrijk om naar de juiste (landings)pagina door te linken. Het is hierbij van belang dat deze pagina goed aansluit op de boodschap van de advertentie om zo jouw doelgroep aan te sporen tot actie.

LinkedIn Ads uitbesteden?

Gebruik maken van de voordelen van LinkedIn Ads zonder gedoe? De online marketeers van Stormachtig zijn gespecialiseerd in verschillende soorten social ads waaronder LinkedIn Ads. Wil je het opstarten en beheren van jouw LinkedIn Ads uitbesteden aan ons? Of wil je graag gebruik maken van een eenmalige optimalisatie van jouw LinkedIn Ads campagne? Neem contact met ons op.

Misschien vind je dit ook interessant...

Gratis een e-book of e-magazine maken: zó pak je dat aan

Om een e-book te maken heb je geen dure software en licenties nodig, zoals InDesign …

Chatbot maken? Dit zijn de beste chatbots van 2023!

Chatbots springen als paddenstoelen uit de grond. En dat is terecht, want met een chatbot …

Op welke zoektermen worden mijn concurrenten gevonden?

Natuurlijk wil je graag weten op welke zoekwoorden jouw concurrent gevonden wordt in Google. Er …