Contentcreatie (blogs)

Contentcreatie: blogs schrijven

Contentcreatie is onmisbaar in een sterke SEO strategie. Goede content met de juiste zoekwoorden, links en afbeeldingen brengt meer klanten naar jouw website. Je spreekt je doelgroep aan en komt hoger in de Google zoekresultaten van potentiële klanten. Wat zijn nog meer voordelen van het creëren van goede content? En hoe schrijf je een goede blog met ijzersterke tekst? Wij hebben alle informatie voor jou op een rijtje gezet. Kom je er zelf niet helemaal uit? Dan vertellen wij je hoe Stormachtig jou verder kan helpen!

Waarom contentcreatie?

Goede content op je website is heel erg belangrijk. Door unieke content te schrijven die relevant is voor jouw doelgroep, kom je hoger in hun zoekresultaten terecht. Wij hebben de voordelen van de verschillende aspecten van goede contentcreatie op een rijtje gezet voor jou:

  • Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek heb je de juiste zoekwoorden voor jouw teksten bepaald. Deze zoekwoorden zorgen ervoor dat je website gevonden wordt door potentiële klanten die op deze zoekwoorden zoeken. Door relevante teksten met goede zoekwoorden kom je hoger in de Google zoekresultaten terecht.
  • Door de zoekwoorden ook terug te laten komen in je titels zorg je dat je hoog scoort in de resultaten op die zoekwoorden. Door de juiste titels en omschrijvingen te gebruiken trek je ook nog eens de aandacht van potentiële klanten.
  • Links zijn belangrijk om de autoriteit van je website voor Google te vergroten. Door goede blogs te schrijven zullen anderen die blogs hoogstwaarschijnlijk delen. Zij plaatsen dan een linkje naar jouw blog. Dat is een goede manier om natuurlijke backlinks te verkrijgen. Ook de links die in je blog zelf staan zijn belangrijk. Link bijvoorbeeld naar een pagina op je website of een van je andere blogs. Ook kun je linken naar externe websites. Voor Google is een goede balans tussen inkomende en uitgaande links belangrijk.
  • Afbeeldingen die aantrekkelijk zijn en de juiste omschrijving hebben trekken klanten aan. Mensen zoeken regelmatig in Google afbeeldingen op bepaalde zoekwoorden. Als jij ervoor zorgt dat relevante zoekwoorden in de omschrijving van je afbeelding staan trek je meer bezoekers naar je website.

Deze klanten gingen je voor

Tackmasters: verdubbeling van het aantal top-10 posities in Google door SEO
Comgoed: 255% groei in conversie
Barber College: honderden leads per maand via sociale media

Het schrijven van een goede blog

Voor een goede blog doe je eerst onderzoek. Zorg dat je goede informatie verzamelt om een unieke en relevante blog te kunnen schrijven voor jouw doelgroep. De informatie moet liefst vernieuwend zijn en echt iets toevoegen voor je doelgroep. Zorg ook dat je tekst fijn leesbaar is. Bepaal aan de hand van je doelgroep of je in de jij-vorm of u-vorm schrijft. Verdiep je in de doelgroep en omschrijf situaties die herkenbaar zijn voor je lezer. Je tekst moet nieuwsgierig maken en de aandacht vasthouden.

Gebruik de zoekwoorden die uit je zoekwoordenonderzoek zijn gekomen. Zorg dat je belangrijkste zoekwoord in ieder geval in de titel, een tussenkopje en je eerste alinea voorkomt. Overdrijf niet en gebruik je zoekwoord niet te vaak, dat komt onnatuurlijk over. Verdeel de zoekwoorden gelijkmatig over je tekst.

Titels zijn belangrijk. Zorg dat je belangrijkste zoekwoord erin staat. In de Google zoekresultaten wordt vaak een titel en kleine omschrijving weergegeven. Dit zijn je meta-titel en meta-omschrijving. Heel belangrijk als het gaat om bezoekers trekken! Gebruik in je meta-titel je belangrijkste zoekwoord en formuleer een zin die de aandacht trekt. In je meta-omschrijving kun je iets uitgebreider zijn. Probeer de potentiële klant over te halen om naar jouw website door te klikken. Voor je meta-titel en meta-omschrijving geldt een maximale lengte van 60 en 160 tekens. Probeer je daar aan te houden voor optimale resultaten.

Voeg linkjes toe aan je tekst, dat nodigt iemand uit om verder te kijken op je website. Gebruik belangrijke zinnen om links aan toe te voegen, geen korte woorden als ‘hier’ of ‘kijk’. Je kunt links gebruiken naar andere pagina’s of blogs op je website, maar ook links naar externe websites als dat relevant is.

Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen met goede beschrijvingen bij je blog . Zorg dat in de beschrijvingen je belangrijkste zoekwoord staat. Op die manier kan je ook via Google afbeeldingen lezers naar je blog trekken.

Stormachtig
vrijblijvend
inspiratie uurtje?

Wil jij graag tijd besparen en zeker zijn van ijzersterke content? Als online marketingbureau zijn wij van Stormachtig gespecialiseerd in contentcreatie. Door een uitgebreid onderzoek te doen naar onder andere zoekwoorden, gaan we goed voorbereid aan de slag. Wij kunnen teksten en blogs op een professionele manier voor jou schrijven. Dat geeft jou de zekerheid dat de teksten op je website ook daadwerkelijk meehelpen in je SEO strategie.

Zie jij het wel zitten om dit aan ons uit te besteden? Of heb je nog wat vragen? Neem contact met ons op via de chat! Wij begrijpen jou als ondernemer en helpen je graag verder naar meer succes.

Scroll naar top