E-mailmarketing & marketing automation

Marketing via mails

Een manier om direct al je klanten in één keer te kunnen bereiken, klinkt goed toch? Met email marketing wordt dat mogelijk! Je weet zeker dat de mails direct bij jouw klanten terecht komen. Dat geeft jou de kans om belangrijke informatie door te geven. Denk aan nieuwsbrieven, aanbiedingen, aankoopbevestigingen of een klanttevredenheidsonderzoek. Het maken en versturen van die mails kan veel tijd kosten. Daar komt marketing automation om de hoek kijken! Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste mails bij de juiste klanten terecht zullen komen. Wij vertellen je precies hoe emailmarketing en marketing automation werkt. Ook laten wij je weten hoe de online marketeers van Stormachtig jou daarbij kunnen helpen!

Email marketing

Email marketing is een vorm van marketing waarbij je bericht direct naar de ontvanger wordt gestuurd, in dit geval via een mail. Dit zorgt ervoor dat je boodschap meteen overgebracht wordt aan degene die je ook daadwerkelijk wil bereiken. Emailmarketing is daarom ideaal om te kunnen communiceren met klanten en geïnteresseerden.

Email marketing campagnes hebben een hoge Return On Investment (ROI). Dat betekent dat voor elke euro die je uitgeeft aan een email marketing strategie, je er een stuk meer euro’s voor terug krijgt! Wel zo fijn om te weten dat marketing via mails een goede investering is.

Email werkt snel, veel mensen openen de mail vlak nadat je hem verstuurd hebt. Ook heeft nagenoeg iedereen een email adres. Mail scoort wat dat betreft nog steeds hoger dan het aantal gebruikers van social media.

Het is mogelijk om de mails toe te spitsen op een specifieke doelgroep. Je kunt een bericht versturen naar je hele doelgroep, maar het is ook mogelijk om je contactenlijst op te splitsen in kleinere doelgroepen. Op basis van de doelgroep krijgen de ontvangers een mail die specifiek gericht is op hun wensen en interesses. Je kunt daarnaast de mails persoonlijker maken door bijvoorbeeld de naam van de ontvanger te gebruiken. Het is wel verstandig om je doelgroep goed in de gaten te houden. Verwijder contacten die nooit op je mails klikken. Op die manier zorg je dat een groot deel van je doelgroep ook daadwerkelijk interactie houdt met je bedrijf. Daar heb je veel meer aan dan een enorme contactenlijst waarvan bijna niemand echt je mails leest.

De resultaten van je mails kunnen we heel gedetailleerd analyseren. Zo krijg je inzicht in verschillende gegevens waar jij je voordeel mee kunt doen. Denk aan het aantal klikken op je mails, de hoeveelheid aangeklikte links, of er doorgeklikt is naar je website en of er op je website daarna ook echt iets besteld of aangevraagd is. Belangrijke informatie als het om marketing gaat!

Deze klanten gingen je voor

De Mekkerstee: toeristen & locals bereiken op Goeree-Overflakkee
Bureaustoelen.be: twee keer zoveel bezoekers via Google & optimale sitesnelheid
FamilyStream: 60% groei van abonnees

Wat is marketing automation?

Email marketing automation is een vorm van marketing waarbij er automatisch mails worden verstuurd naar de juiste ontvangers. Dit zijn precies de juiste emails voor die persoon of doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan een aangepaste nieuwsbrief, een felicitatie met de verjaardag van de klant of een herinnering dat er nog producten in het winkelwagentje staan. De klant of geïnteresseerde ontvangt de mail op basis van gegevens en situaties die alleen op die persoon van toepassing zijn.

Dit kan gerealiseerd worden door slimme marketing automation software die op basis van zogenaamde workflows (verzameling instructies) automatisch mails verstuurt naar specifieke personen of doelgroepen. Als bedrijf bepaal jij helemaal zelf hoe de workflows in elkaar zitten. Deze kun je later altijd nog aanpassen als dat nodig is.

Een heel groot voordeel van email automation is de verhoogde relevantie voor je doelgroep. Je kunt je mails specifiek richten op de interesses van de ontvanger. Daardoor worden de mails heel relevant voor de lezer. Dit vergroot de kans dat diegene doorklikt naar je website en ook echt iets bestelt of aanvraagt. Relevante content is daarom van groot belang!

Daarnaast kan marketing automation jou veel tijd en werk besparen. Alle mails die je eerst zelf moest samenstellen en versturen worden nu automatisch naar de juiste personen verstuurd. Dat zorgt ervoor dat jij tijd over hebt voor andere taken!

Door via email automation content te verspreiden die perfect aansluit bij de doelgroep zorg je voor meer klanten. Als de content relevant en interessant is zal de lezer sneller doorklikken naar je website. Dat leidt tot meer conversies!

Stormachtig
vrijblijvend
inspiratie uurtje?

Als het gaat om email marketing en marketing automation hebben de online marketeers van Stormachtig veel ervaring. Bij het schrijven van de juiste content en het instellen van email marketing automation software komt namelijk wel het een en ander kijken. Als jij liever tijd en geld bespaard helpen wij jou graag! Je kunt bij ons marketing bureau terecht voor een professionele geautomatiseerde email marketing campagne. Door onze ervaring weten wij precies wat er zal werken voor jouw bedrijf. Wij voorzien jou daarnaast van uitgebreide analyses en advies. Op die manier blijf jij je aanpassen aan de klant en zorg je dat je hyper relevant blijft. Dat zorgt weer voor meer conversies. Neem gerust contact met ons op via de chat zodat wij jou meteen verder kunnen helpen!

Scroll naar top