1

Menu

Influencers, interactieve content en livestreamen: online marketingtrends voor 2020

Nog even en we gaan het nieuwe jaar in. Om net zo hard te knallen als je in het afgelopen jaar hebt gedaan hebben we deze zes online marketingtrends voor 2020 op een rij gezet. We leggen je gelijk haarfijn uit waarom je deze trend in de gaten moet houden.

#1 Influencermarketing is niet meer wat het was

Influencermarketing verandert: bedrijven kozen eerst voor personen met miljoenen of honderdduizenden volgers. In 2020 kiezen steeds meer bedrijven voor een leuke/grappige/spontane/you-name-it persoon met een klein publiek omdat hun band met hun volgers vaak veel persoonlijker is. Zo kunnen ze makkelijker en directer invloed uitoefenen op hun fans.

BRON: https://www.chiefmarketer.com/7-digital-marketing-trends-to-consider-for-2020/

#2 Reclame in ruil voor gratis content wérkt

Video-advertisement was een grote trend en deze lijn blijft stijgen in 2020. Marketeers merkten op dat jaar na jaar het budget voor online adverteren met maar liefst 25% stijgt. En adverteerders gaan waar consumenten zich bevinden. Bijna 80% van de online kijkers is bereid om reclame te bekijken in ruil voor gratis content. 

BRON: https://www.chiefmarketer.com/7-digital-marketing-trends-to-consider-for-2020/

#3 Livestreamen is hot and happening

Live video’s op bijvoorbeeld Facebook of Instagram worden drie keer meer bekeken dan een video die niet live is. Tijd om livestreamen en live video op te nemen in het advertentieaanbod. Een aantal tips voordat je live gaat: ga live om een reden, bijvoorbeeld iets waar niet iedereen aanwezig kan zijn. Een goede, kwalitatieve livestream moet je goed plannen en promoten. Gebruik een open source-software ‘OBS’ of Tricaster om de professionaliteit van jouw livestreams te verbeteren.

BRON: https://www.chiefmarketer.com/7-digital-marketing-trends-to-consider-for-2020/ -2

#4 Betrokken consumenten blijven

Interactieve content wordt een hit. Posts waarin je kan direct kan shoppen, AR/VR, 360-graden video’s, quizzes en polls zijn enkele voorbeelden. Deze interactieve content wordt zo populair omdat het nieuw en origineel is. Neem bijvoorbeeld een foto op Instagram van een persoon waar er bolletjes tevoorschijn komen op de kleding die hij/zij aanheeft als je erop klikt. Zo wordt de naam, website en prijs van het kledingstuk weergegeven. De consument zal zich meer betrokken voelen en op de site blijven. Bekijk onderstaande video eens voor een voorbeeld.

BRON: https://www.chiefmarketer.com/7-digital-marketing-trends-to-consider-for-2020/ -4/5

#5 Meedoen voordat het verdwijnt

Adverteren in ‘stories’ in apps zoals Facebook, Instagram en Snapchat zijn ook upcoming. Doordat een bericht na 24 uur verdwijnt, kunnen marketeers ingespelen op FOMO (fear of missing out). Adverteren in dit type bericht heeft een aantal voordelen. Het zorgt voor een verhoogde naamsbekendheid, constant betrokken volgers, meer verkeer naar uw website en het opent de mogelijkheid om een jonger publiek te bereiken. Een waardevolle toevoeging aan een dergelijk bericht is het toevoegen van een poll. Zo kan bijvoorbeeld de verwachting over een aankomend evenement worden gepeild.

BRON: https://www.chiefmarketer.com/7-digital-marketing-trends-to-consider-for-2020/ -6

#6 Ro-bot-dans toch weer introduceren

De meeste grote websites hebben al chatbots of medewerkers die via een chatfunctie hulp bieden. De voordelen van een chatbot zijn tijdwinst, klanttevredenheid en efficiëntie. In tegenstelling tot een mens kan een chatbot snel allerlei vragen beantwoorden. Een snel antwoord betekent dat de klant snel een beslissing kan nemen en minder snel afhaakt. Ook heeft een chatbot geen tijd nodig om te rusten. En wanneer de chatbot nauwkeurig reageert, scoort hij hoger op klanttevredenheid. Chatbots antwoorden daarnaast altijd objectief en zijn onpartijdig. Als de vraag dusdanig ingewikkeld is dat er een medewerker aan te pas moet komen, zal de klant de persoonlijke service ook eerder waarderen. Een handige tool dus om klanten extra service te kunnen bieden.

BRON: https://imu.nl/internet-marketing/digitale-marketing-trends-2020/  & https://www.frankwatching.com/archive/2019/11/18/b2b-trends-marketing-2020/

Zo. Nu kun je helemaal up-to-date het nieuwe jaar. Trekt een van deze online marketingtrends voor 2020 jouw aandacht, maar weet je zelf niet hoe en waar je moet beginnen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.

Populaire berichten

Heb je een vraag?
Wil je meer weten of heb je een vraag? Onze collega Tim Kraaijvanger staat voor je klaar!

Misschien vind je dit ook interessant...

8 tips voor het schrijven van een goede landingspagina (inclusief voorbeeld)
Wellicht ben je bekend met de term ‘landingspagina’, maar het kan ook klinken als abracadabra. ...
Google Analytics 4? Alle verschillen met Universal Analytics
Google Analytics is dé tool om statistieken van je website of (web)app te verzamelen en ...
Channable is dé tool voor feed management
Channable is het alles-in-één platform als het gaat om feeds. Creëer een feed in Channable ...