1

Menu

Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?

Hoe kun je ontdekken op welke zoekwoorden je website al gevonden wordt? Vraag jij je af: “Hoe weet ik welke zoekwoorden relevant zijn voor mijn website?” Wil je weten hoe een zoekwoordenonderzoek je verder kan helpen? Lees verder en ontdek het antwoord op deze vragen! Natuurlijk kun je ook onze hulp inschakelen als je er zelf niet uit komt. Onze online marketeers staan klaar om jou te helpen.

Alles over zoekwoorden

Onder zoekwoorden vallen de woorden of zinnen waar online zoekopdrachten naar worden gedaan, meestal via Google. Zoekmachines bekijken de inhoud van webpagina’s om de meest passende resultaten te tonen aan gebruikers. Daarom is het voor het succes van je website zo belangrijk om relevante zoekwoorden te bepalen. Dit kun je doen via een zoekwoordenonderzoek. Vervolgens kun je de zoekwoorden gebruiken in landingspagina’s, blogs of advertenties. Wanneer een gebruiker op een relevante zoekterm zoekt, komt jouw website naar voren in de zoekresultaten. Het mooiste is natuurlijk op plaats 1, bovenaan in Google. Ben je benieuwd op welke zoekwoorden je website nu al gevonden wordt? Er is een manier om daarachter te komen.

Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?

Als je benieuwd bent op welke zoekwoorden je website nu al gevonden wordt, kun je gebruik maken van Search Console. Voeg je website toe en verifieer deze. Vervolgens kun je het overzicht bekijken. Klik bij Prestaties op Volledig rapport. Als je naar onder scrollt zie je de meest uitgevoerde zoekopdrachten van waaruit gebruikers op je website terecht zijn gekomen. Dit kan interessante informatie geven voor je zoekwoordenonderzoek. Sta je op deze zoektermen al op een mooie positie in de Google zoekresultaten, of kan dit nog beter?

Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?

Alles begint met een zoekwoordenonderzoek

Verzamel relevante zoekwoorden door een woordspin te maken en tools zoals de Zoekwoordplanner (Google Ads), SE Ranking en AnswerThePublic in te zetten. Maak vervolgens een spreadsheet met alle relevante zoektermen. Houd hierbij rekening met het zoekvolume per maand, dit is het aantal keer dat er per maand gezocht wordt op de specifieke zoekterm. Je kunt ook kijken naar de concurrentie op dit zoekwoord, als er sprake is van weinig concurrentie heb je eerder kans om een hogere positie te bereiken. Bepaal ten slotte je prioriteiten en ga aan de slag met SEO of SEA op basis van deze zoekwoorden.

Zoekwoorden monitoren

Ben je lekker bezig met SEO of SEA? Het monitoren van zoekwoorden is minstens zo belangrijk. Gebruik handige online tools zoals Topvisor of SerpWatch om de zoekwoordposities in de gaten te houden. Voeg alle zoekwoorden toe in een van deze tools en laat de tool de zoekwoordposities ophalen. Dit is je nulmeting, het startpunt! Haal maandelijks de positie van de zoektermen op en zet deze naast elkaar.

Zie je dat bepaalde zoektermen stijgen of dalen in positie? Dit kan je veel informatie geven over de effectiviteit van je SEO of SEA strategie. Vallen sommige zoekwoorden nét buiten de top 10 zoekresultaten? Geef ze even wat extra aandacht, voor je het weet staan ze in de top 10. Door je zoekwoorden te monitoren kun je bijsturen waar nodig en ervoor zorgen dat het de goede kant op gaat met je positie in Google.

op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?

Hulp nodig?

Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beter gevonden wordt via Google? Als je met deze vragen rondloopt helpen we je graag verder. Onze online marketeers zoeken uit welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw website en gaan vervolgens aan de slag met SEO of SEA. Neem gerust contact op met ons, we vertellen graag meer over de mogelijkheden.

Populaire berichten

Heb je een vraag?
Heb je een vraag of heb je hulp nodig? Onze collega Anouk van der Mast staat voor je klaar!
Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Misschien vind je dit ook interessant...

Online marketing: SEO trends 2024
Wil jij jouw online zichtbaarheid vergroten en hoger in de Google zoekresultaten komen? Dan is ...
Google Ads campagnes uitbesteden? Dat kan bij ons!
Stormachtig is gespecialiseerd in zoekmachine-adverteren via Google Ads (vroeger AdWords) en Microsoft Bing. Google Ads-beheer ...
De 26 beste (gratis) SEO-tools van 2024
Ga je actief aan de slag met zoekmachineoptimalisatie, dan heb je natuurlijk goed gereedschap nodig. ...

Stel een vraag

Stel je vraag via onderstaande formulier. We proberen je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden!

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.