Borstkolvenshop de Boezem: succes met Google Shopping

Wist je dat er in Nederland elke dag tussen de 400 en 500 baby’s worden geboren? Heleen de Geus is lactatiekundige en heeft hier dus dagelijks mee te maken. Een lactatiekundige is iemand die voorlichting en advies geeft over borstvoeding. Om producten als borstkolven en kolf gerelateerde apparatuur en accessoires aan iedereen aan te kunnen bieden startte ze een online shop. Hierbij ook nog eens haar klanten gebruik te laten maken van haar expertise door advies te geven over het geven van borstvoeding. En dat bleek een succes! 

Een nieuwe webshop

Toen Heleen en haar man Leo contact met ons opnamen was de webshop hard aan vernieuwing toe. Het ontbrak allemaal namelijk een beetje aan uitstraling en er waren nog vele verbeterpunten op het gebied van de marketing. Zo wilden ze graag aan de slag gaan met SEO en Google ads. Omdat de website hier eigenlijk niet geschikt voor was, zijn wij daarmee aan de slag gegaan met een nieuwe webshop.

Integratie van marketing opties

Met behulp van Shopify hebben we een nieuwe website gebouwd. Hierin hebben we meerdere marketing opties geïntegreerd zoals een Google shopping feed, een pdf functie voor facturen, veiliger afrekenen en het toevoegen van meerdere productafbeeldingen. Daarnaast hebben we het mogelijk gemaakt om pop-ups te maken met kortingsacties en stapelkortingen aan te bieden voor specifieke producten. De site werd gelanceerd en de online marketing via Google Ads werd gestart. 

Rendement

Dankzij de inzet van Google Ads hebben we een heel positief rendement op de advertentiekosten kunnen behalen. Zo is er 2.000% (!) rendement behaald op de lopende campagnes, door deze simpelweg slimmer in te richten. Hierbij natuurlijk ook rekening houdend met de directe online concurrentie. Er werden nu goedkope klikken gegenereerd naar de site waardoor het rendement dus steeg. 

Nieuwe ideeën

Er is al veel behaald op gebied van Google Ads. In de komende tijd gaan we ons meer richten op de andere kanalen, om ook hier groei én een positief rendement te gaan behalen. Zo gaan we aan de slag met SEO en wordt er een nieuwsbrief uitgerold om meer waarde uit bestaande klanten te creëren. 

Hoogtepunten

Scroll naar top