1

Menu

Twee keer zoveel bezoekers via Google & optimale sitesnelheid

Dankzij de inzet van SEO

Verdubbeling van het aantal organische bezoekers

Bureaustoelen.be is de grootste Belgische webshop in bureaustoelen. De online marketeers van Stormachtig begonnen eind 2018 met het optimaliseren van de website om hoger in Google te komen op belangrijke zoekwoorden. Ook werden er Google Ads-campagnes ingericht, waaronder Google Shopping.

Samen met de klant zijn er 83 zoekwoorden gekozen, zoals merknamen (Herman Miller, Sitland, Segis), vragen (welke bureaustoel bij rugklachten, bureaustoel voor 8 uur per dag) en natuurlijk populaire short tail-zoekwoorden (bureaustoel, bureaustoelen, bureaustoelen showroom). Op 12 zoekwoorden staat Bureaustoelen.be inmiddels al op de eerste plek in Google, waaronder ‘bureaustoelen showroom’, ‘bureaustoelen België’ en ‘Sitland bureaustoelen’.

Er komen ook veel bezoekers binnen op landingspagina’s gericht op long tail-zoektermen, zoals ‘Welke bureaustoel bij rugklachten?’, ‘Bureaustoel voor hernia patiënt’, ‘Bureaustoel voor 8 uur per dag’, ‘Bureaustoel voor lange mensen’ en ‘Welke bureaustoel moet ik kopen?’. Deze bezoekers bevinden zich nog in de oriëntatiefase en worden op de site verleid tot het maken van een afspraak in de showroom. Daarnaast gebruiken we deze content niet alleen voor SEO-doeleinden, maar ook voor andere kanalen, bijv. e-mailmarketing.

Het SEO-traject heeft in zes maanden tijd geresulteerd in een ruime verdubbeling van het aantal organische bezoekers. We willen dit aantal het komende jaar natuurlijk minimaal nog een keer verdubbelen!

Het resultaat is dat de site nu drie keer sneller laadt dan begin 2018. In 2018 duurde het nog 5 seconden om de site in te laden, maar inmiddels is dit nog maar 1,68 seconden.

Optimalisatieplan voor een

Snellere website

Daarnaast hebben we voorstellen gedaan om de website te verbeteren. Zo was de website nogal traag door het gebruik van zware foto’s, waaronder een grote foto op de achtergrond van de website. Ook had Bureaustoelen.be een verouderd logo. We gaven in ons optimalisatieplan aan om de naam van het moederbedrijf – Rocor – te koppelen aan Bureaustoelen.be. Verder adviseerden we de klant om reviews te verzamelen. Alle punten in het optimalisatieplan zijn opgepakt door internetbureau Cream.

Het resultaat is dat de site nu drie keer sneller laadt dan begin 2018. In 2018 duurde het nog 5 seconden om de site in te laden, maar inmiddels is dit nog maar 1,68 seconden.

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.