1

Menu

Toeristen & locals bereiken op Goeree-Overflakkee

Opnieuw het bezoekersrecord verbroken

Waarom geiten zo populair zijn

De Mèkkerstee is een grote geitenboerderij in Ouddorp. Al meerdere jaren op rij neemt het aantal bezoekers sterk toe. Dit jaar werd opnieuw het bezoekersrecord verbroken. Het is daarmee het populairste dagje uit voor gezinnen op Goeree-Overflakkee. Stormachtig verzorgt de online marketing, waardoor er ook online sprake is van grote groei.

Van een fietsplattegrond tot een Instagram-campagne om toeristen uit te nodigen tijdens vakanties & van YouTube-videoadverteren tot zoekmachineoptimalisatie. Voor De Mèkkerstee zijn we op alle populaire kanalen actief!

Eén van de pijlers waar we op inzetten is het vergroten van het aantal e-mailadressen. We hebben verschillende campagnes bedacht om e-mailadressen te verzamelen (zoals ‘Verzin een naam voor dit lammetje’ of ‘Schrijf je in voor de lammetjesupdate en ontvang een mail als er jonge lammetjes zijn’), waardoor er nu bij interessante aanbiedingen in de landwinkel duizenden nieuwe mensen benaderd kunnen worden per mail.

We hebben een uitgebreide pagina gemaakt met de mooiste uitjes in de regio. Met deze pagina staan we nu boven de VVV, Wikipedia en TripAdvisor.

Niet langer simpele boerderijdieren

Van "gewone" geiten naar Anna en Elsa

Daarnaast staat De Mèkkerstee sinds kort op de eerste plek in Google op het populaire zoekwoord ‘Ouddorp’. We hebben een uitgebreide pagina gemaakt met de mooiste uitjes in de regio. Met deze pagina staan we nu boven de VVV, Wikipedia en TripAdvisor. Natuurlijk wordt De Mèkkerstee als eerste uitje genoemd op de pagina, maar daarnaast delen we andere tips op het eiland Goeree-Overflakkee. Dit vergroot de objectiviteit. Mensen blijven langer hangen en haken niet af, waardoor Google de landingspagina steeds waardevoller gaat zien.

De vele nieuwe pagina’s op allerlei zoektermen zorgen voor duizenden extra bezoekers per maand via de zoekmachines. Het aantal bezoekers via SEO is in de maanden september en oktober 2019 meer dan verdubbeld in vergelijking met september en oktober 2018.

Een belangrijk verschil in de marketing is dat we dieren op De Mèkkerstee tegenwoordig namen geven. Het zijn niet langer ‘boerderijdieren’ of de ‘geiten’, maar het is Peggy het varken, Froukje het paard, en de twee zwartgevlekte geitjes heten Anna en Elsa. Hierdoor krijgen bezoekers een hechtere band met de dieren, waardoor er meer wordt geliked en gereageerd. Daarnaast is het natuurlijk leuk dat de fans de namen voor de dieren mogen kiezen.

Het komende jaar hopen we veel leuke acties uit te voeren, waardoor de geitenboerderij in beeld blijft.

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.