1

Menu

Groeien met Google Ads

hulp bij de webshop

inzet van Google Shopping

Doornheintools.nl is van origine een installatiebedrijf uit Herkingen. Pas een aantal jaar geleden startte het bedrijf met de opzet van hun webshop. Vorig jaar zijn ze gestart met de inzet van Google Ads, toen nog in eigen beheer. De eerste resultaten waren positief. Bestellingen werden alleen niet goed gemeten, waardoor er geen inzicht was in de hoeveelheid omzet die werd gecreëerd vanuit de advertenties. 

Doornheintools kwam naar Stormachtig met de vraag of dat wij misschien hulp konden bieden bij de inzet van Google Ads. Als Google Partner helpen wij natuurlijk graag bij deze vraagstukken. Allereerst hebben we de meetbaarheid op orde gebracht. Alle bestellingen, prijzen en producten worden nu bijgehouden met de hulp van Google Analytics. De ROAS (Return On Ad Spend) of ROI (Return On Investment) lag in eerste instantie rond de 300%. Dat wil zeggen dat voor elke euro die er wordt uitgegeven aan de Google Ads advertenties, €3,- wordt terugverdient.

Vervolgens begonnen we met het optimaliseren van de lopende Google Shopping campagnes. Uit de statistieken bleek dat veel potentiële kopers op merk- of productnamen hadden gezocht. Het conversiepercentage lag dan ook een stuk hoger op deze specifieke zoekwoorden. Daarom hebben we ervoor gekozen de Shopping campagnes om te bouwen naar een trechter (funnel) structuur. Hierbij proberen we algemene en irrelevante zoekwoorden zo goedkoop mogelijk te maken, om de kosten zoveel mogelijk te drukken. Door op de (merk)specifieke zoekwoorden wat meer te bieden kunnen we het budget dus een stuk efficiënter inzetten.

De ROAS van de lopende campagnes steeg naar zo'n 1.500 procent!

komende werkzaamheden en een

tevreden klant

Deze opzet die we hierboven beschreven bleek goed te werken! De ROAS van de lopende campagnes steeg naar zo’n 1.500 procent. Er ging minder budget naar brede en irrelevante zoekwoorden, waardoor er meer budget beschikbaar was voor zoekwoorden die wél conversies opleverden.

Uiteraard willen we naar meer! Daarom gaan we ons komende periode richten op het inzetten van e-mailmarketing. Daarnaast willen we ons ook gaan richten op social advertising. Met retargeting advertenties proberen we bezoekers van de website, die tijdens een eerder bezoek geen bestelling hebben geplaatst, alsnog naar de website te leiden en zo toch nog een aankoop te voltooien.

Doornheintools.nl kwam naar ons toe met een kleine opdracht, maar groeide uit tot een stabiele klant die nu gebruik maakt van meerdere van onze diensten. Wij zijn er trots op dat zij ons inzetten voor verschillende aspecten in ons vakgebied en dat we hierbij ook resultaten behalen waar zowel Doornheintools als wij tevreden mee kunnen zijn!

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.