Goedhuis.nl: 100+ woningoffertes per week

Van kavel naar complete woning in twee maanden voor een vast bedrag van 185.000 euro? Het nieuwe bouwconcept Goedhuis.nl maakt het mogelijk. Duurzaam, circulair en pas betalen na oplevering.

In de zomer van 2019 zaten Perry en Jan-Willem van Welstand Bouw met Tim (van Stormachtig) aan tafel om het idee Goedhuis.nl te bespreken. We gingen aan de slag en werkten verschillende schetsen uit. Daarna droegen we het project over aan Vincent en Meijk van internetbureaus Wedouble en Wurld. Zij ontwierpen en ontwikkelden de website Goedhuis.nl en het resultaat daarvan is nu live te zien. Vanuit Stormachtig zijn we verantwoordelijk voor het optimaliseren van de customer journey, online marketing (SEO/SEA/marketing automation) en hebben we de teksten geschreven.

Enkele schetsen in de beginfase.

Op Goedhuis.nl kunnen bezoekers hun eigen droomwoning samenstellen. Eerst kiezen potentiële woningkopers één van de twaalf configuraties. In de configurator kan de woning naar wens worden aangepast. Een andere gevelbekleding? Kozijnen met roeden? Een andere voordeur? Het is allemaal mogelijk. Op die manier ontstaat er een unieke woning, waarvan er niet één dezelfde in Nederland te vinden is.

De goedkoopste woning op Goedhuis.nl kost 185.000 euro (excl. kavel). Dat is compleet, inclusief badkamer. Goedhuis.nl bouwt op een vernieuwende manier: geen stelposten, één vaste prijs en de opleverdatum staat vast. De woning wordt opgebouwd uit isolerende sandwichpanelen (SIPS). Deze SIPS hebben een dragende én isolerende functie en daarom is het skelet van de woning flinterdun. Hierdoor hebben woningen vijf tot tien procent meer woonoppervlak dan andere nieuwbouwwoningen.

We kijken terug op een geslaagde samenwerking, vooral ook omdat er vanuit allerlei invalshoeken is meegedacht over het concept. De ideeën vanuit de verschillende bedrijven en professionals zijn besproken, gewogen en uiteindelijk geïmplementeerd.

Nu begint het werk pas echt. De eerste versie van Goedhuis.nl is live en vanaf de zomer van 2020 wordt er actief campagne gevoerd.

Update juli 2020
Begin juni zijn we begonnen met adverteren. Via diverse kanalen, waaronder Google, populaire websites (o.a. Emerce, Vastgoedpro, Cobouw), Facebook, Instagram en LinkedIn, worden woningzoekenden naar de website van Goedhuis geleid. De resultaten zijn in dit vroege stadium al zeer positief: 100+ offertes per week en tientallen serieuze klantgesprekken per week. De doelstellingen van 2020 en 2021 lijken in korte tijd al gehaald.

Update december 2020

In juli lieten we weten dat het adverteren via diverse kanalen zijn vruchten heeft afgeworpen. We hebben niet stilgezeten, want inmiddels hebben we ook een succesvolle Funda-campagne opgezet die is gericht op kavel. Per week komen er meer dan 100+ offerteaanvragen binnen. Bovendien zijn er mooie SEO-resultaten behaald. Zo staat Goedhuis op veel zoekwoorden inmiddels op positie 1 in Google en komt bijna 20% van de offerteaanvragen via SEO. Middels Mijn Goedhuis hebben we een marketing automation flow ingericht om zoveel mogelijk automatisch te laten verlopen na een offerteaanvraag: van afspraak in de showroom tot het inzenden van de juiste papieren. Alle teksten zijn hierbij geschreven door Stormachtig.

Hoogtepunten

Scroll naar boven