1

Menu

Succes via Google én Amazon

het beste van

Amazon, Bol & Google

Magic Moments for Kids verkoopt feestartikelen en cadeaus voor kinderen. Stormachtig realiseerde de koppeling met Amazon, waardoor alle artikelen automatisch worden vertaald en op Amazon.de verschijnen. Ook optimaliseerden de online marketeers de Google Ads-campagne.

Amazon

Op Magic Moments for Kids staan (tien)duizenden producten. De beste duizend producten staan inmiddels op Amazon. Dit lijkt een monsterklus, maar dat valt wel mee. We hebben namelijk Channable gebruikt om Amazon en de website aan elkaar te knopen. We maakten een speciaal vertaalfilter, waardoor alle producttitels automatisch worden vertaald. De klant heeft een Nederlandse webshop, maar ‘pusht’ nu alle producten in het Duits naar Amazon. Een slimme manier om te werken aan een snelle internationale expansie.

De eerste twee maanden kwamen er honderd bestellingen via Amazon. Op zich niet verkeerd, maar dit moeten er veel meer worden. Amazon werkt met een algoritme, waardoor goed beoordeelde shops uiteindelijk vaker (en hoger) getoond worden. We verwachten dan ook dat het aantal bestellingen nog flink gaat toenemen.

We gaven 466 euro klikbudget uit en resulteerde dat in 378 bestellingen! De ROAS (Return On Ad Spent) is ruim 1500%. Oftewel: iedere euro in Google Ads levert 15 euro voor de klant op.

ROAS van ruim 1500%

1 euro levert 15 euro op

Google Shopping

De Google Shopping-campagne resulteerde in november in vele honderden bestellingen. We gaven 466 euro klikbudget uit en resulteerde dat in 378 bestellingen. Voor de marketingnerds: gemiddeld betalen we 6 cent per klik, is het conversiepercentage ruim 5% en de ROAS (Return On Ad Spent) is ruim 1500%. Oftewel: iedere euro in Google Ads levert 15 euro voor de klant op.

Dat laatste is erg positief. Voor de meeste klanten moeten we een ROAS van minimaal 600% halen. De beste webshops zitten op zo’n 1000%. Een ROAS van ruim 1500% is echt uniek te noemen. Dat komt uiteraard niet alleen door onze campagne, maar ook door de klant, die dagelijks haar assortiment bijwerkt en een flinke voorraad heeft.

Update juni 2019

Inmiddels is de omzet 50% hoger dan in 2018. We hebben een koppeling met Bol.com gemaakt en daarnaast zijn we gestart met bloggen. Binnenkort starten we ook met marketing automation. Wanneer iemand spullen voor een kinderfeestje bestelt, krijgt hij of zij een jaar later een mail met tips voor het nieuwe kinderfeestje.

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.