2

Menu

Meer proeflessen met minder kosten

klikbudget verhogen en verlagen en

speciale acties voor iedere regio

NXXT is één van de grootste landelijke rijscholen. Op het gebied van SEO, SEA en social advertising werkt NXXT samen met Stormachtig. Met succes!

Er zijn meer dan 150 rijinstructeurs aangesloten bij NXXT, waardoor er sprake is van een landelijke dekking. Qua online marketing is het een uitdaging om in alle regio’s voldoende aanmeldingen te krijgen. Daarom wordt er dagelijks op data gestuurd. Er wordt gekeken naar de agenda’s van instructeurs. Heeft een instructeur wat meer ruimte of blijft het aantal aanmeldingen achter in een bepaalde regio? Dan wordt het klikbudget in de desbetreffende regio verhoogd of worden er speciale acties in gang gezet. Op die manier blijven de kosten laag – want waarom investeren in regio’s die toch al goed lopen? – en hoeven nieuwe leerlingen niet lang te wachten tot ze kunnen beginnen met lessen.

Meer focus

In het verleden gaf NXXT veel klikbudget uit in Google Ads om nieuwe leerlingen te werven. Dit klikbudget is door de online marketeers van Stormachtig meer dan gehalveerd. Tegelijkertijd melden meer leerlingen zich aan bij NXXT. De kosten per nieuwe leerling zijn hierdoor aanzienlijk afgenomen. Dit komt omdat nieuwe leerlingen vaker via SEO op allerlei zoektermen binnenkomen. Als leerlingen via organische zoekresultaten binnenkomen, dan kost zijn dit “gratis” bezoekers, in tegenstelling tot betaalde advertenties. Daarnaast maken we gebruik van de machine learning-capaciteiten van Google Ads om betere potentiële leerlingen te vinden. Hierdoor wordt er alleen nog geld uitgegeven aan waardevolle klikken.

"De kosten per nieuwe leerling zijn hierdoor aanzienlijk afgenomen. Dit komt omdat nieuwe leerlingen vaker via SEO op allerlei zoektermen binnenkomen."

chatbot leidt tot

meer proeflesaanvragen

Tegelijkertijd is het conversiepercentage op de website verhoogd door een chatbot toe te voegen. De chatbot gaat een gesprekje aan met iedere websitebezoeker, waardoor een bezoeker sneller geneigd is om een gratis proefles aan te vragen. Een chatbot wordt gemiddeld twee tot drie keer vaker ingevuld dan een contactformulier.

Vol gas door met NXXT én FIRSTT

Op dit moment is er een tekort aan rijinstructeurs in Nederland, dus we zijn vanuit Stormachtig ook bezig met de online marketing voor FIRSTT. FIRSTT is de rijinstructeursopleiding van NXXT. Binnen zes tot acht maanden kunnen cursisten zelf aan de slag als rijinstructeur of een eigen rijschool starten. Door online meer nieuwe instructeurs te werven kunnen in de toekomst hopelijk nog meer leerlingen slagen bij NXXT!

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.