Menu

182% meer offertes in 3 maanden

68 posities omhoog

flink gestegen in Google

Profielnorm is een bedrijf dat entresolvloeren ontwerpt, fabriceert en monteert. Met zo’n entresolvloer is het mogelijk om de ruimte in een fabriekshal, loods of showroom aanzienlijk te vergroten. Er kunnen meerdere verdiepingen gerealiseerd worden, waardoor er extra vloeroppervlak bijkomt. En het mooie van dit alles: de ondernemer hoeft geen extra pand te huren of kopen.

Het bedrijf gaf de afgelopen jaren vrij veel geld uit aan Google Ads. De hulp van de online marketeers van Stormachtig werd daarom in juni 2018 ingeroepen om juist ook organisch beter gevonden te worden op zoekwoorden. Samen met de klant bepaalden we 41 interessante zoekwoorden. Er werd tevens een nulmeting uitgevoerd. Op dat moment was de gemiddelde positie op al deze 41 zoektermen de 87e positie, oftewel op pagina 9 van Google.

In de zomer van 2018 zijn de online marketeers hard aan de slag gegaan. Er zijn allerlei landingspagina’s opgezet met als hoofddoel informeren en niet verkopen. Het resultaat mag er zijn. In september 2018 stond Profielnorm op al deze 41 zoektermen op een gemiddelde 19e positie, oftewel onderaan pagina 2 van Google. Dit betekent dat Profielnorm in een periode van drie maanden 68 posities is gestegen op 41 zoektermen, oftewel een totale stijging van 2788 plaatsen. Op 15 zoekwoorden staat het Zeeuwse bedrijf inmiddels in de top 5 en op 11 zoekwoorden zelfs in de top 3.

Misschien wel het mooiste resultaat is dat Profielnorm nu op de 1e plek staat op het competitieve zoekwoord ‘verdiepingsvloer bedrijfshal‘. Dit is in de afbeelding te zien. Er staan enkel nog advertenties boven, maar deze adverteerders betalen 5 tot 10 euro per klik. Profielnorm haalt met dit organische resultaat ‘gratis’ bezoekers binnen.

Profielnorm is in een periode van drie maanden 68 posities is gestegen op 41 zoektermen, oftewel een totale stijging van 2788 plaatsen.

tijdens de hele klantreis in beeld

bijna drie keer zoveel offerte aanvragen

Bij Stormachtig geloven we er sterk in dat het goed is om gedurende de hele klantreis in beeld te blijven. De aanschaf van een entresol begint met een probleem, bijvoorbeeld te weinig ruimte in een loods of meer voorraad door explosieve groei. Dat is het moment dat Profielnorm al aanwezig moet zijn in de zoekresultaten, want het is een goede manier om credits te verdienen. Een goed voorbeeld hiervan is de zoekterm: ‘magazijn vergroten‘. Hier is iets minder competitie dan op ‘verdiepingsvloer bedrijfshal’, waardoor het organische resultaat van Profielnorm nog meer opvalt. De bezoeker krijgt op de landingspagina goede, eerlijke tips.

Door alle kanalen goed te zetten, is het aantal aangevraagde offertes in de eerste drie maanden met meer dan 180% toegenomen. Kortom, er is bijna sprake van een verdrievoudiging. Dit komt niet alleen door de bezoekersgroei, maar ook doordat de website is verbeterd. Zo is het conversiepercentage gestegen van 1,4% (start in juli 2018) naar 2,3% (oktober 2018). Tegelijkertijd is het Google Ads-budget fors verlaagd, aangezien Profielnorm op organische zoektermen steeds beter scoort.

Profielnorm is tevreden met de resultaten tot dusver. Inmiddels optimaliseren we ook de website van de Britse dochteronderneming John Scott Works en zijn er plannen om voor nog meer sites aan de slag te gaan.

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.