1

Menu

Tekort in de kinderdagopvang opgelost

een duidelijk doel

zoveel mogelijk inschrijvingen

De kinderopvang verwacht dit jaar een tekort aan personeel. Dankzij Quebble Together blijven de gevolgen van dit tekort beperkt. Professionals (zzp’ers, freelancers of mensen zonder baan) en organisaties worden aan elkaar gekoppeld.

Quebble schakelde Stormachtig in voor de online marketing. Het doel: zoveel mogelijk werkzoekenden en freelancers vinden die zich willen inschrijven bij Quebble Together. Er moet namelijk een nationale medewerkerspool gevormd worden. Dit om te voorkomen dat kinderen niet meer opgevangen kunnen worden. Een landelijke dekking, dan praat je over dus over minimaal 50 tot 100 beschikbare kandidaten, het liefst uit zoveel mogelijk regio’s.

Als online marketingbureau hebben we veel ervaring met leadgeneratie, maar arbeidsmarktcommunicatie is toch echt een ander vakgebied met eigen specialisten. Toch kan het verfrissend zijn om als outsider na te denken over arbeidsmarktcommunicatie. Tijdens de voorbereidingen stelden we onszelf continu de vraag: “Wat willen freelancers, zzp’ers en werkzoekenden?” En: “Wat biedt Quebble wat een vaste baan in de kinderdagopvang niet biedt.” De voordelen en pluspunten zijn zoveel mogelijk gecommuniceerd in de diverse advertentie-uitingen op sociale media en websites.

Inmiddels wordt de nationale medewerkerspool gevuld met meer dan honderd mensen per maand. Gemiddeld komen er vier tot vijf professionals per dag bij met soms flinke uitschieters naar boven.

volgende stap

Meer dan 100 aanmeldingen per maand

We experimenteerden met verschillende platformen en kanalen. Van LinkedIn-adverteren tot look-a-like-doelgroepen op Facebook. En van Google Ads tot retargeting op nieuwssites. Inmiddels wordt de nationale medewerkerspool gevuld met meer dan honderd mensen per maand. Gemiddeld komen er vier tot vijf professionals per dag bij met soms flinke uitschieters naar boven. Inmiddels is het budget per dag flink verlaagd door slecht presterende kanalen langzaam uit te faseren. Daarnaast blijven we de goedlopende campagnes optimaliseren. Het resultaat is dat er steeds meer leads bijkomen tegen steeds lagere kosten. Inmiddels betaalt de klant circa 2 euro per nieuwe aanmelding.

Volgende stap

Hierdoor is er – eerder dan verwacht – een gevulde pool ontstaan. De volgende stap is kinderdagverblijven en -organisaties benaderen over de mogelijkheden van Quebble Together. Inmiddels lopen de eerste campagnes om organisaties met een (dreigend) tekort te bereiken. Veel kinderdagopvanglocaties weten de weg naar Quebble gelukkig te vinden.

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.