1

Menu

Meertalige webshops

Duidelijk verschil in verkoopcijfers met

buitenlandse campagne

Starlight Lasers is een online webshop in de verkoop van laserpennen. Dit soort pennen worden gebruikt voor bijvoorbeeld het geven van presentaties, het verjagen van vogels of gewoon (speel)plezier. Uniek is dat Starlight Lasers het enige merk is dat legaal klasse 2 laserpennen verkoopt, waar veel concurrenten juist de verboden klasse 3/4 laser verkopen. Maar hoe kunnen we dat klasse verschil duidelijk maken in de verkoopcijfers?

Starlight Lasers is actief in verschillende landen binnen Europa. Naast Nederland leveren ze hun pennen ook in Italië, Spanje, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Oostenrijk. Het bedrijf had al een aantal buitenlandse campagnes lopen via Google Ads, maar deze waren enkel opgezet en nooit geoptimaliseerd. Er was dus geen verdieping en de mogelijkheden van Google Ads werden niet optimaal ingezet. Zonde natuurlijk, dus hier brachten wij verandering in!

Starlight Lasers kwam naar ons toe om betere resultaten te behalen. De webshop zag er gelikt uit. Hij was goed opgebouwd, overzichtelijk en had een uitstekende gebruikservaring. De ambitieuze Timo vroeg ons om zijn campagnes naar een hoger niveau te brengen, met als doel het verlagen van de kosten per conversie en meer rendement genereren binnen het advertentiebudget. We zijn begonnen met het opzetten van search en shopping campagnes.

met de juiste tools en goede inzet

kosten per conversie verlagen

Omdat er al een goede basis was, konden we hier eenvoudig en snel op voortborduren. Dit deden we voor alle landen waar Starlight Lasers actief is. Na een tijdje zagen we de eerste resultaten. Het was opvallend dat de resultaten per land erg van elkaar verschilde. Ondanks dat alle webshops er hetzelfde uitzagen, dezelfde producten aanbood en dezelfde prijzen per product hanteerde, zagen we toch verschillen in de verkopen.

Dit was het voornaamste doel en dat is ons gelukt! De kosten per conversie waren voorheen €28,49. Om winstgevend te zijn en te blijven moest deze verlaagd worden. De kosten per conversie zijn, na onze werkzaamheden, aanzienlijk verlaagd naar €18,31. Het doel is natuurlijk om deze kosten per conversie nog verder te gaan verlagen. In de toekomst willen we verder gaan optimaliseren door per land te bekijken welke wijzigingen we kunnen toepassen voor nog meer conversies binnen het budget.

Zo zie je maar, met de juiste tools en een goede inzet hiervan kun je je gestelde doel makkelijk bereiken. Wanneer je een goede webshop hebt die er overzichtelijk uitziet, kun je meer rendement behalen met je Google Ads.

Stel een vraag

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ben je benieuwd hoe wij jouw online omzet kunnen verhogen? Ben je op zoek naar ‘quick wins’ of wil je het strategisch aanvliegen met een marketingplan? Wij helpen je graag.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek in Dirksland en hopelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen! Open de chat rechtsonder om direct een afspraak te plannen.