ThuiszorgwinkelXL: totale omzet meer dan verdubbeld door Google Ads-campagnes

Van rollators tot incontinentieproducten: zowel ouderen en mindervaliden als zorgverleners en verzorgers komen al gauw bij ThuiszorgwinkelXL terecht – de totale zorgwinkel van Nederland en België. Het uitgebreide assortiment behoeft de zelfredzaamheid binnen- en buitenshuis en verhoogt de kwaliteit en eenvoudigheid van de zorg.

Google Ads-campagnes in Vlaanderen als basis

In april 2022 is ThuiszorgwinkelXL bij ons binnengekomen met de vraag of we de omzet uit de Vlaamse Google Ads-campagnes kunnen optimaliseren. Mocht dit succesvol blijken, dan mogen we daarna door naar Nederland.

De meetbaarheid van transacties en bijbehorende omzet op orde brengen was stap één. Vervolgens zijn we begonnen met het uitrollen en optimaliseren van Performance Max-, Shopping- en Search-campagnes. Door het overzichtelijk in te richten kwamen na een kort tijdsbestek de eerste producten in beeld die voor een stabiele basis van inkomsten zorgden. Op basis van deze gegevens zijn we verder gegaan.

Ook in Nederland adverteren

In de eerste periode van mei tot juli 2021 (3 maanden) is de omzet in Vlaanderen met +120% gestegen. Inmiddels is de omzet meer dan verdubbeld in Vlaanderen, waarvan de omzet via de Google Ads-campagnes met meer dan +145% toegenomen is. Bovendien is het conversiepercentage toegenomen met +39%. Oftewel, meer omzet én meer bestellingen!

De campagne gaat zo goed dat we inmiddels ook in Nederland zijn begonnen met SEA. We hopen dat het net zo’n groot succes gaat worden als de Vlaamse campagnes.

Hoogtepunten

Verkopen van o.a. rolstoelen van ThuiszorgwinkelXL via Google Ads-campagnes
Scroll naar boven