Van Dorp Hout: 195% meer organisch websiteverkeer

Meer organisch verkeer naar de website leiden, en daarmee zowel de particuliere als de zakelijke klant een extra tool bieden om eenvoudig te bestellen, daar wilde Van Dorp Hout aan werken. De houtspecialist mag dan gevestigd zijn in Zoetermeer, maar met hun brede aanbod en jarenlange kennis en ervaring bedienen ze klanten uit het hele land. Maatwerk, snelle levering en kwalitatief hout voor buitentoepassingen voor het realiseren van duurzame oplossingen kenmerken het bedrijf.

Van SEO-analyse naar landingspagina’s schrijven

In maart 2020 hebben we (Stormachtig) een SEO-analyse mogen maken voor Van Dorp Hout. Daaruit kwam onder andere naar voren dat het belangrijk was om op het gebied van content wijzigingen door te voeren, zoals het ‘aantrekkelijk’ maken van META-titels en -beschrijvingen en unieke content te creëren voor iedere pagina. Op basis van een zoekwoordenonderzoek waarin we de meest relevante zoekwoorden bepalen, hebben we een start gemaakt met het schrijven van landingspagina’s.

195% meer organisch websiteverkeer

In september 2020 gaf Van Dorp Hout aan dat ze graag meer gas willen geven. Met die gedachte zijn we volle bak landingspagina’s gaan schrijven en gestart met linkbuilding. Inmiddels zijn we alweer enige tijd onderweg en zijn de resultaten goed zichtbaar én merkbaar. Het aantal bezoekers dat binnenkomt via de organische zoekresultaten in Google is fors gestegen, namelijk met maar liefst 195%. Waar de houtspecialist eerst niet gevonden werd in Google op belangrijke zoektermen, meten ze zich inmiddels aan de top 5 met lokale zoekwoorden als houthandel den haag, houthandel gouda en houthandel zoetermeer. Maar ook voor de posities op zoekwoorden als natuurlijk afscheiding, tricoya, tuindeur, tuinschermen en accoya hout zijn ze hard op weg om bovenaan in Google te komen. Voor Van Dorp Hout betekenen deze stijgingen concreet meer websitebezoekers, meer klikken en meer conversies.

 

YouTube-video’s optimaliseren

Ook het YouTube-kanaal van Van Dorp Hout is een mooi kanaal om meer in te zetten. Ze maken regelmatige handige video’s voor de doe-het-zelf klusmannen en -vrouwen. Om deze video’s meer online zichtbaarheid te geven in YouTube zijn onder andere de titels en beschrijvingen geoptimaliseerd. Ook weer op basis van het eerder uitgevoerde zoekwoordenonderzoek. Zo gaat er geen kostbare tijd verloren en kunnen we direct doorpakken. De video’s worden vervolgens ingezet op de sociale media kanalen van de houtspecialist of verwerkt in de landingspagina’s die zijn geschreven door Stormachtig. Een ware win-winsituatie.

Voldoende toekomstplannen

Zowel wij als Van Dorp Hout zetten natuurlijk graag de snel stijgende lijn voort. Daarom starten we zeer binnenkort ook met adverteren op YouTube, gaan we klantverhalen schrijven en nóg meer landingspagina’s schrijven. Met deze mooie resultaten kunnen ze knallend het hoogseizoen in en bouwen wij verder aan hun online zichtbaarheid.

Hoogtepunten

Scroll naar top