Menu

Vraag 5: EEAT

Wil jij jouw online zichtbaarheid vergroten en hoger in de Google zoekresultaten komen? Dan is SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, onmisbaar! Maar hoe zorg je ervoor dat jouw SEO teksten helemaal van deze tijd zijn? We vertellen graag meer over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.

We weten allemaal dat Google content waardeert die EAT uitstraalt: Expertise, Authority, Trust. Maar één van de nieuwe trends van 2024 is een nieuwe toevoeging aan EAT, een extra E. Deze E van EEAT staat voor Experience. Google hecht steeds meer waarde aan de ervaring van de schrijver van de content. De schrijver van de tekst moet echte ervaring hebben met het onderwerp. Zo zal een tekst over gezondheidstips beter scoren wanneer deze geschreven is door een dokter, dan wanneer deze geschreven is door een winkelier. Het is dus belangrijk om na te gaan wie jouw SEO teksten schrijft en of diegene vaker schrijft over onderwerpen in dezelfde categorie.