Menu

Wat kost een online marketeer? Alle tarieven / uurtarief 2024

Wil je doorgroeien met jouw bedrijf, dan is het slim om een online marketeer in te huren. Maar hoeveel kost een online marketeer eigenlijk?

Een online marketeer kan op afstand werken of bij jou op de zaak. Wat heeft jouw voorkeur? Een online marketeer die zelfstandig op afstand werkt, kost jou als ondernemer minder energie. Wel is het belangrijk dat al jouw kennis over jouw producten en diensten goed wordt overgedragen. Een ander voordeel is dat het vaak voordeliger is om een online marketeer voor een paar uur per maand in te huren dan om een online marketeer in dienst te nemen of in te huren op locatie.

Hoeveel kost het om een online marketeer in te huren?

Dit is afhankelijk van het uurtarief van een marketeer of een bureau. Een ZZP’er vraagt gemiddeld zo’n 60 tot 140 euro per uur (excl. btw), terwijl een online marketingbureau gemiddeld zo’n 80 tot 150 euro per uur (excl. btw) vraagt.Houd er rekening mee dat door de inflatie de prijzen de afgelopen jaren wat toegenomen zijn.

Een uurtarief zegt niets over de kwaliteit van een online marketeer of online marketingbureau. Er zijn bureaus die 130 euro per uur rekenen, maar alleen met stagiairs werken, en er zijn ook online marketeers die 50 euro per uur vragen en prachtige dingen doen. Wel zien we dat duurdere online marketeers vaak gespecialiseerd zijn, bijvoorbeeld in Google Ads of in conversieoptimalisatie. Hierdoor werken zij – vaak op freelancebasis – voor grotere bedrijven en webshops. Aangezien deze bureaus meer ervaring met grotere bedrijven hebben, kunnen zij middelgrote bedrijven effectiever helpen met opschalen.

De meeste MKB’ers zijn gebaat bij een online marketingbureau of online marketeer met een brede kennis van zoekmachineoptimalisatie, -adverteren, social marketing en conversieoptimalisatie. Vooral kleinere online marketingbureaus tot 20 mensen zijn dan interessant. Je bent als klant geen nummertje, er is voldoende kennis aanwezig en het uurtarief is vaak schappelijker dan bij grotere bureaus. Het kan ook interessant zijn om voor een bureau in de buurt te kiezen. Zo kun je jouw online marketeer regelmatig even in het echt opzoeken om de campagnes door te spreken. Sinds 2020 is het ook heel normaal om te videobellen, dus locatie is steeds minder belangrijk geworden.

Wat is het uurtarief van Stormachtig?

Stormachtig is een kleinschalig online marketingbureau met twaalf online marketeers. Ons uurtarief is 75 euro per uur (excl. btw). We helpen je graag met het uitvoeren van jouw online marketingwerkzaamheden. Van Google Ads tot marketing automation via ActiveCampaign en van het bouwen van een landingspagina tot adverteren op LinkedIn: onze marketeers hebben een brede ervaring. Ons uurtarief is wat lager dan bij andere bureaus. Dit komt omdat wij geen actieve koude acquisitie doen en veel werk uit ons eigen netwerk krijgen.

Wil je vrijblijvend kennis maken met ons? Bekijk de tarieven en plan direct een meeting!

Hoeveel uren online marketing heb ik nodig?

Een lastige vraag. Wil je alles uitbesteden, dus ook het bijhouden van sociale media, bloggen en vloggen? Of wil je slechts een paar zaken bij het online marketingbureau neerleggen, zoals zoekmachineoptimalisatie en adverteren via Google Ads? Ben je een klein lokaal bedrijf of een grote multinational? Wat voor kansen liggen er? Wat doet jouw concurrentie? Doe je nu al veel aan online marketing? Heb jij medewerkers die een online marketeer kunnen ondersteunen?

Mijn advies is om eerst een inschatting te laten maken door een online marketeer of bureau en om vervolgens klein te beginnen, bijvoorbeeld 4 tot 8 uur per maand. Opschalen kan altijd nog als online marketing zijn vruchten afwerpt en als blijkt dat er veel werk te verrichten valt.

Om je een beeld te geven: de meeste bedrijven kopen 4 tot 50 uur online marketing per maand in bij een online marketingbureau. Het gemiddelde ligt rond de 10 uur per maand (wat neerkomt op circa 750 euro excl. btw, in het geval van Stormachtig). Boven de 50 uur per maand is het zinvol om een eigen online marketeer in dienst te nemen.

Moet ik kritisch kijken naar het uurtarief?

Nee, kies voor een online marketeer of een bureau met ervaring, kennis en creativiteit. Nodig meerdere online marketeers of bureaus uit en vraag naar referenties en eerdere successen. Een uurtarief doet er alleen echt toe als het nog gaat tussen twee gelijkwaardige partijen.

Populaire berichten

Heb je een vraag?
Heb je een vraag of heb je hulp nodig? Onze collega Tim Kraaijvanger staat voor je klaar!
Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Misschien vind je dit ook interessant...

Google Ads campagnes uitbesteden? Dat kan bij ons!
Stormachtig is gespecialiseerd in zoekmachine-adverteren via Google Ads (vroeger AdWords) en Microsoft Bing. Google Ads-beheer ...
De 26 beste (gratis) SEO-tools van 2024
Ga je actief aan de slag met zoekmachineoptimalisatie, dan heb je natuurlijk goed gereedschap nodig. ...
Hoger in Google komen met je website? De 18 allerbeste tips voor 2024!
Je vindt dat je die eerste plek op een bepaalde zoekterm verdient, maar op dit ...

Stel een vraag

Stel je vraag via onderstaande formulier. We proberen je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden!

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.