Beeldextensies in Google Ads: boost je advertenties!

Sinds kort heeft Google een nieuwe functie geïmplementeerd in Google Ads, namelijk: de beeldextensies. Het kan erg handig zijn om deze nieuwe vorm van extensies te gebruiken voor je advertenties, daarnaast oogt het ook nog eens aantrekkelijk. We geven je graag wat meer informatie over hoe je kunt werken met een beeldextensie en waarom je het zeker een kans moet geven.

Wat zijn beeldextensies?

Wil je je advertenties extra aandacht geven en op laten vallen? Dan is het slim om gebruik te maken van beeldextensies. Maar ho eens even… wat zijn beeldextensies precies? De naam zegt het al, beeldextensies geven je de kans om je advertentie aantrekkelijk te maken door middel van relevante afbeeldingen die je kunt uploaden en toe kunt voegen aan je advertenties. Deze extensies zorgen er o.a. voor dat je prestaties op Ads verbeteren. Pakkend beeldmateriaal zorgt er natuurlijk voor dat de boodschap van je services of producten beter overkomt waardoor je tekstadvertenties ook extra opvallen. Wanneer je beeldextensies worden weergegeven op de pagina met zoekresultaten van Google, zie je naast de koppen, beschrijvingen en URL dus ook afbeeldingen.

Hoe gebruik je ze? En wat zijn de vereisten?

Overweeg je om beeldextensies toe te voegen aan je advertenties? Slim! In dat geval leggen we je graag uit waar je op moet letten. Ten eerste kun je maximaal 20 verschillende afbeeldingen uploaden voor je advertenties. Daarnaast moeten ze van hoge kwaliteit zijn en relevant zijn voor je services of diensten. Anders scoren je advertenties alsnog niet hoog of worden de extensies afgekeurd.

Voorwaarden

In principe kan iedereen beeldextensies gebruiken voor zijn advertentie(s). Maar toch zijn er wél een paar voorwaarden waar je aan moet voldoen. Adverteer je in een gevoelige (sub)branche met alcohol, kansspelen of seksuele content? Dan kom je niet in aanmerking voor het gebruik van beeldextensies. Ook moet je Ads-account minimaal 90 dagen actief zijn en een goede reputatie op beleidsnaleving hebben. De afbeeldingen worden pas getoond nadat ze kwaliteits- en beleid controles hebben doorlopen. Wil je meer weten over het goedkeuringsproces van Google? Lees hier verder.

Kosten

Uiteraard zitten er ook kosten verbonden aan het klikken op een beeldextensie. De kosten worden in rekening gebracht op basis van CPC, vergelijkbaar met tekstadvertenties in het zoeknetwerk. De afbeeldingen in uw beeldextensie zijn klikbaar en hiervoor wordt dezelfde CPC in rekening gebracht als voor een klik op de kop van een advertentietekst.

Tips nodig?!

Het is je vast duidelijk geworden dat beeldextensies goed van pas komen om de kwaliteit van je advertenties op te krikken. Om dit op de juiste manier te doen, geven we je graag wat tips mee die ervoor zorgen dat je optimaal gebruik kunt maken van deze extensie.

– Gebruik afbeeldingen met verschillende beeldverhoudingen.

Het is vereist om vierkante afbeeldingen te gebruiken, maar het gebruik van liggende afbeeldingen is ook slim om meerdere weergaves mogelijk te maken.

– Zorg voor relevante afbeeldingen

Het is écht de bedoeling dat jouw dienst of service beter overkomt door middel van een visual. Zorg er daarom voor dat je afbeelding dient als uniek informatiemiddel die bezoekers/geïnteresseerden overhalen tot actie.

– Let goed op het verschil tussen extensies op campagneniveau of advertentiegroep niveau

Of je de afbeeldingen toevoegt op campagne- of advertentiegroep niveau hangt af van de structuur van je advertenties. Maak je bijvoorbeeld onderscheid in de indeling van je advertentiegroepen, dan kan je het best één extensie per advertentiegroep aanmaken.

– Experimenteer!

Het is altijd goed om diverse afbeeldingen te gebruiken. Hierdoor zie je wat uiteindelijk het best werkt voor jouw advertenties. Daarnaast is het ook handig om zowel beeldextensies als dynamische afbeeldingsextensies te gebruiken.

Beeldextensies automatiseren?

Wil je je beeldextensies graag automatiseren? Dat kan ook. In dit geval kun je kiezen voor dynamische beeldextensies. Op deze manier wordt er gebruik gemaakt van ‘machine learning’. Dit houdt in dat Google zelf uitzoekt welke afbeelding relevant is voor de desbetreffende landingspagina of advertentie en zelf uitkiest waar de afbeeldingen vertoond worden. Maakt het voor jou niet uit welke afbeelding wordt getoond bij een landingspagina? Dan kan het interessant zijn om hier gebruik van te maken.

Hulp nodig?

Wil je graag meer weten over (beeld)extensies of heb je wellicht hulp nodig met Google Ads? Wij helpen jou graag verder en kijken samen naar de mogelijkheden om het optimale uit jouw advertenties te halen! Google Ads uitbesteden kan al vanaf 2 uur per maand bij Stormachtig. Meeten? Neem contact op.

Scroll naar top