2

Menu

Wat is de beste popup plugin voor WordPress? Dit is de nummer 1!

Zoek jij de allerbeste popup plugin? Dit is ‘m. Wij hebben deze geweldige popup plugin op tientallen websites geïnstalleerd. Makkelijk te installeren in WordPress, alleen maar positieve reviews en zeer professionele templates.

De plugin waarover ik het heb heet Popup Plugin for WordPress – Layered Popups. Dit is een betaalde plugin, maar het is de 21 dollar absoluut waard. Er zijn gratis alternatieven, zoals Popup Maker, maar die komt qua gebruiksvriendelijkheid en instelmogelijkheden niet in de buurt van de betaalde plugin.

Layered Popups heeft een visuele drag & drop interface, waardoor je heel makkelijk een fraaie popup maakt. Je kunt als basis één van de 200 templates kiezen, zodat je direct een goede start hebt. Wanneer iemand zich inschrijft voor de nieuwsbrief, dan komt dit mailadres automatisch bij de juiste e-mailmarketingprovider terecht. Vaak is dit MailChimp, maar Layered Popups kan overweg met 86 (!) verschillende providers.

Een andere fijne functie is dat jij bepaalt waar en wanneer de popup te zien is, bijvoorbeeld op het moment dat een bezoeker op het punt staat om de site te verlaten. De muisaanwijzer gaat dan waarschijnlijk naar de bovenkant van het scherm en dus verschijnt de popup in beeld. Uiteraard werkt dit niet op mobiel of tablet, maar daar kun je weer andere regels instellen. Je kunt er ook voor kiezen om de popup aan het einde van een pagina te tonen (als iemand klaar is met het lezen) of na een bepaalde tijd (bijv. 15 seconden op de pagina).

En niet onbelangrijk: de plugin vertraagt je website niet. De meeste popup plugins zijn vrij zwaar, maar dat geldt niet voor Layered Popups.

Hoeveel inschrijvingen levert een popup plugin op?

Op alle websites waar ik deze plugin heb geïnstalleerd, is de popup al meer dan 3,4 miljoen keer vertoond. Voldoende data om deze vraag te beantwoorden. Gemiddeld levert iedere 80 impressies één inschrijving voor de nieuwsbrief op. Op de beste website levert zelfs iedere 19 impressies één inschrijving op. Dit is overigens een zeer likeable merk, dus de conversie is hoger.

Ik denk dat het realistisch is om uit te gaan van 1% conversie. Stel, je ontvangt 1000 bezoekers per dag op je website, dan levert een popup 10 nieuwe inschrijvingen per dag op. Oftewel: 3.650 nieuwe abonnees per jaar.

Zeer likeable merken mogen rekenen met een conversiepercentage van 5%. Met dezelfde bezoekerscijfers als hierboven praten we dan over 50 nieuwe inschrijvingen per dag en circa 18.000 nieuwe abonnees per jaar.

Een voorbeeld zien van deze popup? Bezoek Scientias.nl.

Kan ik een popup plugin voor een ander doel gebruiken?

Ja. Je kunt een popup gebruiken om meer inschrijvingen voor de nieuwsbrief te krijgen, maar er zijn natuurlijk genoeg andere mogelijkheden. Denk bijv. aan: een offerte aanvragen, een e-book downloaden, een afspraak maken, gratis analyse/rapport, een brochure aanvragen, etc…

Als online marketeer vind ik bovenstaande doelen veel interessanter dan extra abonnees voor de nieuwsbrief. Dus experimenteer vooral zelf met allerlei verschillende uitingen en acties. Vogel uit wat het beste werkt. Geen zin om zelf het wiel uit te vinden? Neem contact met ons op!

Populaire berichten

Heb je een vraag?
Wil je meer weten of heb je een vraag? Onze collega Tim Kraaijvanger staat voor je klaar!

Misschien vind je dit ook interessant...

Op wie stem jij? Hoe politieke partijen zwevende kiezers verleiden met SEO

Binnenkort mogen we weer stemmen. Weet jij al welke partij jouw stem krijgt? Misschien gebruik …

Meertalige WordPress-website maken? 11 gouden SEO-tips!

Je gaat aan de slag met een meertalige WordPress-website. Maar wat is de beste plugin …

Bouwbedrijven, nú is het de juiste tijd om leuke klussen binnen te hengelen

Het gaat weer goed met de Nederlandse economie. Door een economische groei van 3,3 procent …