1

Menu

Drempelwaarde in Analytics 4: zo zet je dit ‘uit’

Als je aan de slag gaat met Analytics 4, dan kan het zijn dat je soms data mist in je rapportages. Dit komt doordat Analytics drempelwaarden toepast.

Als je meer dan twee dimensies selecteert om je data op te splitsen, dan kan Analytics een drempelwaarde toepassen. Een deel van de data wordt verborgen. In de screenshot hieronder is dit goed te zien. De gebeurtenis ‘Click_telefoon’ verschijnt wel in de tabel met in totaal 228 conversies, maar de andere conversies (Click_Whatsapp en Email captured, zichtbaar aan de rechterkant) ontbreken. Dit komt omdat deze aantallen laag zijn en onder de dempelwaarde valt.

Google doet dit natuurlijk niet om ons te frustreren. Het heeft vooral met privacy te maken. Google wil voorkomen dat jij inzicht krijgt in de identiteit van individuele gebruikers. Op deze manier is data niet te herleiden naar individuen.

De oplossing? Klik op het tandwieltje en ga naar ‘Identiteit voor rapportage’ in de tweede kolom. Klik vervolgens op ‘Alles tonen’ rechts onderin. Er verschijnt dan een derde optie naast Gemengd en Geobserveerd, namelijk ‘Apparaatgebaseerd’. Klik daarna op ‘Opslaan’.

De aanpassingen heeft kleine gevolgen. Zo kan Analytics 4 niet langer gegevens modelleren van gebruikers die cookies weigeren. Ook worden gegevens van ingelogde Google-gebruikers (op meerdere apparaten) niet meegenomen. Wat ons betreft heeft dat geen grote gevolgen en kun je de identiteit voor rapportage daarom met een gerust gevoel op ‘Apparaatgebaseerd’ zetten.

Populaire berichten

Heb je een vraag?
Heb je een vraag of heb je hulp nodig? Onze collega Tim Kraaijvanger staat voor je klaar!
Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Misschien vind je dit ook interessant...

De 26 beste (gratis) SEO-tools van 2024
Ga je actief aan de slag met zoekmachineoptimalisatie, dan heb je natuurlijk goed gereedschap nodig. ...
Online marketing: SEO trends 2024
Wil jij jouw online zichtbaarheid vergroten en hoger in de Google zoekresultaten komen? Dan is ...
Google Ads campagnes uitbesteden? Dat kan bij ons!
Stormachtig is gespecialiseerd in zoekmachine-adverteren via Google Ads (vroeger AdWords) en Microsoft Bing. Google Ads-beheer ...

Stel een vraag

Stel je vraag via onderstaande formulier. We proberen je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden!

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.