Wil je adverteren op websites als MSN.com en Outlook.com of in Microsofts eigen Edge-browser? Binnenkort is het mogelijk. Microsoft Ads-adverteerders kunnen vanaf november het Microsoft Audience-netwerk targetten in Nederland en België, waardoor er nog meer mogelijkheden ontstaan om potentiële klanten te bereiken.
Microsoft Audience Ads zijn al beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Frankrijk en Duitsland, maar daar komen tientallen nieuwe landen bij, waaronder Nederland, België, Denemarken, Italië en Spanje.
Adverteerders die geen actie ondernemen, gaan automatisch adverteren via het Microsoft Audience-netwerk. Het bereik wordt dus vergroot. Een slimme zet van Microsoft om de advertentie-inkomsten via eigen kanalen te laten stijgen. Wil je niet adverteren via het Microsoft Audience-netwerk? Voeg dan msn.com, outlook.com en bing.com toe als website-uitsluitingen.
Een belangrijke tip: stel afbeeldingextensies in. Microsoft zal namelijk jouw foto’s of afbeeldingen tonen bij de advertenties. Zijn er geen afbeeldingen ingesteld, dan gebruikt Microsoft stockafbeeldingen voor native plaatsingen. De kans is groot dat de advertenties dan minder goed presteren.
Wil je adverteren op MSN.com, maar maak je geen gebruik van Microsoft Ads? Je kunt ook gewoon gebruik blijven maken van Google Ads. Via Google Ads is het ook mogelijk om te adverteren op MSN.com.
Hulp nodig bij het activeren van Microsoft Audience Ads? Neem contact op met de online marketeers van Stormachtig!