Je wil graag groeien met jouw bedrijf. Wat dat betreft is het daar de perfecte tijd voor. De economie draait goed, er is veel vraag naar diensten én producten en er wordt weer geïnvesteerd. Maar waar zijn die nieuwe klanten nu te vinden?
#1 Beter vindbaar worden in Google
Kunnen klanten je wel vinden? Welke zoekopdrachten gebruiken ze? Sta je op deze zoekopdrachten ook daadwerkelijk bovenaan in Google? Als jij je in een markt bevindt met veel concurrenten, dan zou je wel eens onder kunnen sneeuwen met jouw aanbod. Dat is jammer en dat is te voorkomen. We adviseren daarom altijd om in te zetten op zoekmachineoptimalisatie. Jouw website wordt dan verbeterd, zowel technisch als inhoudelijk, waardoor je hoger scoort op belangrijke zoektermen. Voorbeeld: stel je verkoopt tomatenzaden, dan moet je zorgen dat je bovenaan in Google komt op een zoekterm als ’tomatenzaden kopen’. Dit doe je door goede landingspagina op de website te optimaliseren voor ’tomatenzaden kopen’. Voorafgaand aan een zoekmachineoptimalisatie-traject moeten eerst interessante zoekwoorden in kaart worden gebracht. Dit noemen we een zoekwoordenonderzoek.
Ouderwets zoekwoorden spammen of suffe SEO-teksten schrijven kan anno 2018 niet meer. Google wil graag dat bezoekers ijzersterke content te zien krijgen en daar helpen we je dan ook graag bij. Stormachtig is gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie. Onze marketeers helpen je naar de hoogste regionen in de grootste zoekmachines, waaronder Google en Bing. Wist je dat wij naast Nederlands ook Engelstalige en Spaanstalige websites optimaliseren? Een zoekmachineoptimalisatie-traject is al mogelijk vanaf 280 euro (excl. btw) per maand, waarbij we vier uur per maand jouw site verbeteren. Jij ontvangt wekelijks een rapportage met stijgingen op zoektermen, zodat je ook echt resultaat ziet. Neem contact met ons op voor meer informatie over SEO.
#2 Adverteren op zoekwoorden
Als er veel concurrentie is, is het niet altijd mogelijk om binnen enkele maanden bovenaan in Google te staan op belangrijke zoektermen. Daarom is het ook goed om te adverteren in Google. Je betaalt dan een klein bedrag voor een klik naar jouw website. Op ’tomatenzaden kopen’ betaal je dan bijvoorbeeld 15 cent voor een bezoeker. Stel, 10% van alle bezoekers die op de advertentie klikken, koopt daadwerkelijk een flinke voorraad tomatenzaden, dan kost een bestelling je dus 1,50 euro. Het voordeel van adverteren in Google is dat alles meetbaar is. Offerte-aanvragen, contactmomenten, brochure downloads of bestellingen worden allemaal bijgehouden in Google Analytics en worden doorgegeven aan Google Ads (vroeger: Google AdWords). Meten is weten, dus uiteindelijk kun je zorgen dat je nooit teveel uitgeeft voor een lead of conversie. Stormachtig kan jou helpen met een goede Google Ads-campagne.
#3 Starten met adverteren op interessante websites
Online adverteren wordt steeds goedkoper. Daarnaast weten advertentiesystemen steeds meer van bezoekers, waardoor het mogelijk is om heel gericht een bepaald profiel te targetten. Als makelaar kun je hierdoor woningzoekenden bereiken in een straal van 50 kilometer rondom je hoofdkantoor en als bouwer van luxe villa’s kun je inzetten op mensen die drie keer modaal verdienen of in bepaalde (duurdere) wijken wonen. Hoe duur adverteren ongeveer is? Je moet rekening houden met ongeveer 1 euro per duizend weergaven. Dit betekent dat duizend mensen jouw advertentie zien voor één euro. Als 1% op deze advertentie klikt, kost een gemiddelde bezoeker jou 10 cent. In vakjargon wordt adverteren op websites ‘display advertising’ genoemd. Bij Stormachtig maken we interactieve HTML5-advertenties die opvallen, waardoor nog meer mensen doorklikken en de prijs per klik dus daalt.
#4 Remarketing
Remarketing betekent dat je advertenties toont aan mensen die eerder je website hebben bezocht. Deze bezoekers kennen jouw bedrijf al, maar hebben mogelijk nog niet contact opgenomen of een bestelling gedaan. Remarketing is de manier om deze interessante doelgroep opnieuw te bereiken. We adviseren om zo gericht mogelijk remarketing in te zetten, dus geen ‘one size fits all’-aanpak. Stel, jij verkoopt brommobielen en scooters, dan is het van belang om brommobielen te tonen aan mensen die op de pagina met brommobielen zijn geweest en scooters aan bezoekers op de scooters-pagina.
#5 Influencer marketing

#6 Videoadverteren op YouTube
#7 Bloggen of vloggen
Door kennis te delen, laat je zien dat je de expert bent in je vakgebied. Als je graag schrijft, kun je het beste gaan bloggen. Maak je liever video’s? Ga dan vloggen. Enige vereiste is een blog-gedeelte op jouw website of een YouTube-kanaal. Deel je blogs en vlogs via sociale media, zodat ze een flink bereik krijgen. Op termijn zullen jouw blogs of vlogs ook goed vindbaar zijn in Google, waardoor je nog meer bezoekers aantrekt.
#8 Sta op een beurs of ga netwerken
#9 Maak je huidige website nóg beter

#10 Of kies voor een nieuwe website
Soms is het niet meer mogelijk om te schaven en is er een volledig nieuwe website nodig. Tegenwoordig is het maken van een website niet meer zo gecompliceerd als tien jaar geleden. CMS-systemen als WordPress en Magento hebben zich goed ontwikkeld en bieden veel mogelijkheden om de perfecte site te bouwen. Veel bedrijven kiezen voor een maatwerk oplossing, maar soms is een template net zo goed. Als je een nieuwe website nodig hebt, praat dan met internetbureaus en vraag offertes op. Vergelijk prijzen: niet alleen voor het bouwen van de site, maar ook voor de hosting en eventueel onderhoud. Juist aan hosting en onderhoud verdienen internetbureaus veel geld en daar kun je (op lange termijn) veel op besparen.
#11 Sponsor een goed doel of sportclub
Als jouw bedrijf op het shirt van een hockeyteam staat, bereik je ondernemers die langs de zijlijn staan. Zeker voor lokale ondernemers is sponsoring goed om in beeld te blijven. Je laat zien dat je lokaal betrokken bent en graag wat teruggeeft aan de gemeenschap.

#12 Plaats een advertorial
#13 Start een ‘concurrent’ van jezelf
