Skip links

Leadinfo triggers: 5 tips om meer uit zakelijk websitebezoek te halen

Leadinfo is een fraaie tool voor B2B-bedrijven. Het is namelijk mogelijk om zakelijk websitebezoek te herkennen. Je ziet welke bedrijven momenteel op jouw site zitten en welke pagina’s een medewerker binnen dit bedrijf bekijkt. Handig, want je kunt direct een brochure verzenden, een accountmanager op pad sturen of een e-mailtje opstellen.

Inmiddels zijn er meerdere tools om bezoekers te herkennen, zoals Albacross, maar Leadinfo steekt toch boven het maaiveld uit. Zo is Leadinfo een Nederlands bedrijf en wordt er samengewerkt met 200 partners. Ook Stormachtig is Leadinfo-partner. Al deze partners geven feedback aan Leadinfo, waardoor er wekelijks nieuwe functies worden uitgerold. Triggers is de allernieuwste functie.

Waarom triggers?

Het grote nadeel van de meeste leadgeneratie-tools is dat je moet inloggen om de herkende bedrijven te bekijken. Dit kost veel tijd. Leadinfo filtert automatisch de meest interessante leads en deze krijg je toegestuurd per mail. Dit gebeurt niet automatisch. Jij kunt dus zelf bepalen welke bedrijven of welk gedrag op de website interessant genoeg is om te mailen. De mogelijkheden zijn eindeloos. In dit artikel geven we 5 tips hoe je triggers optimaal kunt gebruiken.

Benieuwd welke bedrijfsherkenningstool meer bedrijven herkent? We gebruikten Leadinfo en Albacross drie dagen naast elkaar. Dit zijn de resultaten.

1. Filter bezoek op interessante pagina’s

Op de website van Stormachtig ontvangen we wekelijks duizenden bezoekers, waarvan de overgrote meerderheid de blogs leest. Dit zijn voornamelijk online marketeers, ondernemers die zelf aan de slag willen met online marketing of scholieren / studenten. Leuk natuurlijk, maar dit levert voor ons vaak geen business op. Vandaar dat we leads filteren die de meest interessante pagina’s bezoeken. De drie belangrijkste pagina’s zijn: ‘Maak kennis met Stormachtig’ (over ons), ‘Hier stormt t’ (cases) en ‘Contact’ (contactpagina). Als een medewerker van een herkend bedrijf één van deze drie pagina’s bezoekt, dan krijgt hij het label ‘Interessant’. Bezoekt deze persoon al deze drie pagina’s, dan verandert het label naar ‘Hot’. Ik krijg direct een mailtje als een herkend bedrijf ‘Hot’ is.

Gebruik jij Leadinfo? Probeer dan in kaart te brengen welke pagina’s voor jou het meest interessant zijn. Dus niet blogs, de homepage of nieuwsberichten, maar juist diepere pagina’s op je website waar bezoekers komen als ze écht geïnteresseerd zijn in jouw dienstverlening of producten. Je zou eventueel Google Analytics kunnen gebruiken. Als je doelen en waarden goed hebt ingesteld, dan kun je uitzoeken welke pagina’s een hoge paginawaarde hebben.

2. Filter bezoek op locatie

Een andere interessante trigger is om te filteren op locatie. Stel, je hebt meerdere accountmanagers in verschillende regio’s, dan kun je herkende bedrijven naar de juiste accountmanager sturen. Dit doe je door de regel ‘Postcode begint met…’ te gebruiken. Let op: gebruik je meerdere postcodes in één trigger? Gebruik dan de regel ‘Wanneer sommige van de volgende regels waar zijn’ (en dus niet alle regels). Ook hier kun je weer een label toewijzen of een e-mail verzenden.

3. Filter bezoek op branchecode of branche

Richt jij je op bedrijven die in de facility management zitten? Dan wil je natuurlijk alleen e-mails krijgen als een bedrijf in deze specifieke branche jouw site bezoekt. Met Leadinfo kun je triggers instellen op branchecode of branche. Dit is handig als je in een niche markt zit of als iedere accountmanager gespecialiseerd is in een eigen branche.

4. Filter bezoek op aantal medewerkers

Sommige bedrijven richten zich niet op het MKB, maar enkel op grootzakelijk. Of andersom. Je kunt een trigger instellen op het aantal medewerkers. Heeft een herkend bedrijf bijvoorbeeld meer dan 500 medewerkers, dan wijst het systeem automatisch een label toe of ontvang je direct een e-mail.

5. Koppel meerdere triggers aan elkaar

Daarnaast kun je triggers combineren. Stel, een lokaal bedrijf en heeft een interessante pagina op jouw website bezocht, dan krijgt dit bedrijf het label ‘Lokaal’ en het label ‘Interessant’. Vervolgens kun je een nieuwe trigger aanmaken: als een bedrijf de labels ‘Lokaal’ en ‘Interessant’ heeft, dan krijgt dit bedrijf het label ‘Hot’. Zo kun je oneindig veel interessante combinaties maken.

Welke triggers zijn mogelijk?

De volgende triggers zijn mogelijk in Leadinfo:

  • Op bedrijf (bedrijfsnaam, label, omschrijving, postcode, plaats, provincie, land, opgericht in, aantal medewerkers, branchecode, branche, KVK, rechtsvorm)
  • Op bezoekersgedrag (eerste bezoek, herhaal bezoek, totaal aantal bezoeken, totaal aantal pagina’s, totale bezoekduur, bezoekduur op URL in alle bezoeken, URL in alle bezoeken, paginatitel in alle bezoeken, URL van herkomst in alle bezoeken)
  • Op huidig bezoek (aantal pagina’s in huidig bezoek, bezoekduur in huidig bezoek, bezoekduur op URL in huidig bezoek, URL van huidig bezoek, paginatitel van huidig bezoek, URL van herkomst in huidig bezoek)
Handig: exporteer herkende bedrijven en gebruik deze dataset bijv. voor direct mail (flyer/brochure/brief versturen via post).

Verbeteringen in de toekomst

Triggers is op het moment van schrijven pas twee weken live, dus het staat nog letterlijk in de kinderschoenen. Er worden daarom continu verbeteringen doorgevoerd. Zo is Leadinfo bezig met een koppeling met Google Ads. Binnenkort kunnen er mogelijk triggers ingesteld worden op campagnenaam of zoekwoord. Dit is waardevolle informatie, zeker omdat bedrijven vaak fors betalen voor Google Ads-campagnes.

Leadinfo gratis proberen?

Neem contact op met Tim van Stormachtig (tim@stormachtig.nl). Wij activeren graag jouw Leadinfo-account en stellen dan direct een paar interessante triggers in. Dit is gratis en 100% vrijblijvend! Als je na 14 dagen Leadinfo wilt blijven gebruiken, dan krijg je van ons een scherpe prijs op basis van het aantal herkende bezoekers per maand. Als er minder bedrijven worden herkend, dan betaal je namelijk minder.

Gemiddelde beoordeling
Stormachtig★★★★★5.0
51