1

Menu

Meer klanten werven? Kies voor zoekmachine adverteren

Wil jij ook zeker zijn van een hoge positie in de Google zoekresultaten? Dan is zoekmachine adverteren onmisbaar. Wij van Stormachtig weten hier alles over! Wij kunnen jou helpen om de beste resultaten uit zoekmachine advertenties te halen. Ben jij nieuwsgierig wat zoekmachine adverteren precies inhoudt? Wat de voordelen zijn? Hoe wij jou daarbij kunnen helpen? Lees dan snel verder.

Wat is zoekmachine adverteren?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Bij deze vorm van online marketing gebruiken we zoekmachines om jouw doelgroep te bereiken. In tegenstelling tot SEO, waar zoekresultaten op een organische manier bereikt worden, wordt er bij SEA betaald voor een hoge positie tussen de zoekresultaten. Daardoor ben je bij zoekmachine adverteren zeker van het bereiken van een hoge positie in de zoekresultaten.

Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren binnen Google, bijvoorbeeld: tekstadvertenties, display advertenties, video advertenties of shopping advertenties. Hieronder bespreken wij de verschillende soorten campagnes in Google Ads, zodat je inzicht krijgt in de verschillende soorten zoekmachine advertenties.

Search campagne

Een search campagne, ook wel een zoekcampagne genoemd, bestaat uit tekstadvertenties welke worden vertoond op basis van zoekwoorden. Deze advertenties worden bovenaan de pagina in Google getoond. De gebruiker ziet als eerste jouw website als ze een relevante zoekopdracht doen.

De search advertenties zijn gericht op relevante zoekwoorden en op een specifieke doelgroep. Hiervoor wordt eerst een zoekwoordenonderzoek gedaan, en er wordt bepaald wat de doelgroep is. Tegelijkertijd kunnen er verschillende advertenties lopen voor verschillende zoekwoorden. Door al deze aspecten kunnen de advertenties heel specifiek gericht worden op jouw potentiële klant.

Display campagne

Op sommige websites zie je vaak banners met advertenties, bijvoorbeeld op nu.nl of ad.nl. Deze advertenties laten bijvoorbeeld afbeeldingen of video’s van producten zien, in combinatie met advertentieteksten.

Display advertenties worden voornamelijk gebruikt voor naamsbekendheid en zichtbaarheid. Door de display advertenties te plaatsen op websites die jouw doelgroep graag bezoekt, breng je jouw bedrijf onder de aandacht. Het is ook erg effectief bij retargeting. Daarbij zorg je dat bezoekers die al eens op jouw website gekeken hebben opnieuw benaderd worden door middel van een display advertentie.

Video campagne

Video advertenties spelen af voor een video begint, bijvoorbeeld voor een YouTube video. Dit kan nuttig zijn als jouw doelgroep veel van deze video’s bekijkt. Je kunt specifiek richten op video’s over bepaalde onderwerpen. Met een videocampagne zorg je dat jouw advertenties bij de juiste potentiële klanten terechtkomen. Als diegene dan doorklikt naar aanleiding van jouw video, komen ze terecht op een aantrekkelijke landingspagina op jouw website.

Shopping campagne

Één van de meest bekende Google Ads campagnes is een shopping campagne. Google Shopping resultaten kom je tegen boven de zoekresultaten, rechts naast de zoekresultaten of in de speciale tab ‘Shopping’. Met een Google Shopping campagne kun je jouw producten adverteren in de zoekmachine.

  • Zoekmachine adverteren zorgt voor direct resultaat. Zodra de advertenties zijn gemaakt, sta je meteen bovenaan in Google.
  • Doordat de advertenties helemaal gericht zijn op jouw doelgroep, weet je zeker dat je de juiste toekomstige klanten bereikt.
  • Je kan bepaalt zelf wat je uit wil geven aan zoekmachine adverteren.
  • Je hebt veel inzicht in je bezoekers en resultaten. Anders dan bij SEO, kun je bij SEA precies zien wat de resultaten van je advertenties zijn en wie je website bezoekt.
  • Je bent zeker van een plek bovenin Google zoekresultaten.

Stormachtig kan jou helpen door het inzetten van professionele zoekmachine advertenties. Als online marketing en SEA bureau weten wij precies waar we het over hebben. Wij volgen de nieuwste inzichten, waardoor jij zeker bent van goede resultaten.

Als jij alles uit jouw advertentiebudget wil halen is het verstandig om een professioneel bureau in te schakelen. SEA kan ingewikkeld zijn, en je wil je marketing budget natuurlijk niet uitgeven aan een verkeerde SEA strategie. Door onze expertise ben jij er zeker van dat je waar voor je geld krijgt.

Kom gerust langs op ons kantoor voor een vrijblijvend gesprek. Stuur een berichtje via de chat, dan prikken we samen een datum!

Populaire berichten

Heb je een vraag?
Wil je meer weten of heb je een vraag? Onze collega Danaé Vlietland staat voor je klaar!

Misschien vind je dit ook interessant...

Topvisor: goedkope SEO-tool om posities in kaart te brengen
Wil je de zoekwoordposities in kaart brengen van jouw website? Er zijn veel goede SEO-tools, ...
Geef bestaande landingspagina’s wat extra liefde
Vetplanten zijn fantastische planten. Ze zijn haast niet dood te krijgen. Toch hebben zelfs vetplanten ...
Zo splits je branded en unbranded SEA-verkeer in Google Analytics
Veel conversies uit Google Ads? Klinkt goed, maar mogelijk zoeken veel bezoekers op jouw bedrijfsnaam ...